42 produktów
Wybierz auto
362,37
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
362,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183412
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.336
Rozwiń więcej danych
545,77
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
545,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205066OL
Długość [mm]: 743
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
426,20
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
426,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM026
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
385,89
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
385,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY3144980045
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 802
Rozwiń więcej danych
503,49
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
503,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492280
Długość [mm]: 750
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
294,02
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
294,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM194
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 746
Rozwiń więcej danych
384,54
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
384,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB306359
Długość [mm]: 841
Wymiar gwintu: M16x1,5x72
Rozwiń więcej danych
1 408,88
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
1 408,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
LOB306358
Długość [mm]: 550
Wymiar gwintu: M16x1,5x72
Rozwiń więcej danych
1 318,58
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
1 318,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
FEB183495
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.088
Rozwiń więcej danych
756,39
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
756,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK50005
Długość [mm]: 774
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
897,36
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
897,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
TRI854011563
Długość [mm]: 793
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
430,39
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
430,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY3144980044
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 750
Rozwiń więcej danych
390,92
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
390,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK50001
Długość [mm]: 773
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
543,15
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
543,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK50002
Długość [mm]: 827
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
659,10
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
659,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK50006
Długość [mm]: 828
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
881,63
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
881,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK50007
Długość [mm]: 773
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
881,63
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
881,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM044
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1548
1 599,20
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
1 599,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM061
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-bm-061
1 390,54
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
1 390,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM014
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 712
393,61
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
393,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 4 F32/F82, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 4 F32/F82 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 4 F32/F82 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 4 F32/F82 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 4 F32/F82, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 4 F32/F82 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.