50 produktów
Wybierz auto
362,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
362,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK50006
Długość [mm]: 828
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
881,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
881,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492267
Długość [mm]: 751
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
421,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
421,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK50029
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 800
Rozwiń więcej danych
467,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
467,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM042
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1330
1 842,89
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
1 842,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB306358
Długość [mm]: 550
Wymiar gwintu: M16x1,5x72
Rozwiń więcej danych
1 318,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
1 318,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
MEY3144980029
Strona zabudowy: Oś tylna, z prawej
Długość [mm]: 793
Rozwiń więcej danych
393,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
393,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8984
Długość [mm]: 801
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
429,25
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
429,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205067
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś tylna, z prawej
Rozwiń więcej danych
297,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
297,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205147
Długość [mm]: 803
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
355,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
355,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM026
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
385,89
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
385,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM027
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
418,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
418,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900126
Długość całkowita [mm]: 1464
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 14
Rozwiń więcej danych
1 057,22
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
1 057,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY3144980044
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 750
Rozwiń więcej danych
390,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
390,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
662,53
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
662,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
1 204,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
1 204,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 74,18 zł
GSP205107
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej
Rozwiń więcej danych
337,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
337,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492265
Długość [mm]: 746
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
333,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
333,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492268
Długość [mm]: 802
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
322,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
322,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492280
Długość [mm]: 750
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
294,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
294,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 4, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 4 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 4 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 4 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 4, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 4 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.