53 produktów
Wybierz auto
364,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
364,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK50006
Długość [mm]: 828
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
881,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
881,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK50007
Długość [mm]: 773
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
881,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
881,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5995
Długość [mm]: 751
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
603,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
603,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8011
Długość [mm]: 802
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
503,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
503,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205107
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej
Rozwiń więcej danych
337,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
337,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492265
Długość [mm]: 746
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
333,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
333,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492268
Długość [mm]: 802
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
322,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
322,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492266
Długość [mm]: 802
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
298,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
298,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492280
Długość [mm]: 750
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
294,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
294,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM038
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1560
1 183,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
1 183,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM042
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1330
1 592,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
1 592,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM044
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1548
1 599,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
1 599,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM061
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-bm-061
1 390,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
1 390,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461889
Długość [mm]: 739
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
271,73
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
271,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461890
Długość [mm]: 793
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
277,76
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
277,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202052OL
Długość [mm]: 550
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27
Rozwiń więcej danych
463,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
463,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205148
Długość [mm]: 749
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
352,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
352,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492267
Długość [mm]: 751
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
421,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
421,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM027
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
390,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
390,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 4, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 4 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 4 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 4 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 4, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 4 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.