41 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 550
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
384,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
384,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 828
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
890,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
890,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 750
Rozwiń więcej danych
394,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
394,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 802
Rozwiń więcej danych
508,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
508,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 773
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
890,19
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
890,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna, z prawej
Długość [mm]: 793
Rozwiń więcej danych
409,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
409,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 841
Wymiar gwintu: M16x1,5x72
Rozwiń więcej danych
1 422,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
1 422,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
Długość [mm]: 550
Wymiar gwintu: M16x1,5x72
Rozwiń więcej danych
1 331,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
1 331,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
Długość [mm]: 550
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27
Rozwiń więcej danych
468,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
468,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 749
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
363,13
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
363,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 739
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
279,45
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
279,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 743
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
443,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
443,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 750
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
296,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
296,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość całkowita [mm]: 1464
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 14
Rozwiń więcej danych
1 116,36
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
1 116,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-bm-061
1 645,94
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
1 645,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
427,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
427,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 746
Rozwiń więcej danych
392,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
392,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 803
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
364,19
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
364,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 827
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
665,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
665,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 773
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
567,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
567,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 4 F33/F83, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 4 F33/F83 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 4 F33/F83 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 4 F33/F83 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 4 F33/F83, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 4 F33/F83 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.