48 produktów
Wybierz auto
368,13
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
368,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK50001
Długość [mm]: 773
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
548,42
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
548,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205110
Długość [mm]: 748
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
347,41
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
347,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK50002
Długość [mm]: 827
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
665,50
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
665,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK50006
Długość [mm]: 828
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
890,19
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
890,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK50007
Długość [mm]: 773
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
890,19
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
890,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM194
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 746
Rozwiń więcej danych
392,75
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
392,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM061
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-bm-061
1 404,04
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
1 404,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK50005
Długość [mm]: 774
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
906,07
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
906,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM014
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 712
397,44
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
397,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205107
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej
Rozwiń więcej danych
340,31
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
340,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205148
Długość [mm]: 749
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
373,25
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
373,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205147
Długość [mm]: 803
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
376,51
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
376,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205067
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś tylna, z prawej
Rozwiń więcej danych
344,86
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
344,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5995
Długość [mm]: 751
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
609,32
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
609,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM027
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
394,71
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
394,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM026
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
389,64
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
389,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492266
Długość [mm]: 802
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
301,49
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
301,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492265
Długość [mm]: 746
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
336,45
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
336,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492267
Długość [mm]: 751
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
425,60
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
425,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 4 F36, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 4 F36 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 4 F36 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 4 F36 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 4 F36, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 4 F36 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.