Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do BMW X1 F48

16 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 541, Wymiar gwintu: M16X1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 2...
334,48 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: GSP203713OL

Wał napędowy GSP 203713OL

Długość [mm]: 905, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
437,41 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: GSP204526

Wał napędowy GSP 204526

Długość [mm]: 929, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
413,33 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, Uzębienie...
394,96 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, Oś tylna strona prawa, Długość [mm]: 733, Uzębienie zew...
470,80 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, Długość [mm]: 550, Uzębienie zewnętrzne od strony koła...
470,90 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Długość [mm]: 930, Uzębienie zewnętrzne od strony koła...
666,59 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, Długość...
470,90 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: GSP204525

Wał napędowy GSP 204525

Długość [mm]: 548, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
291,61 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: GSP203712OL

Wał napędowy GSP 203712OL

Długość [mm]: 541, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
356,61 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 905, Wymiar gwintu: M16X1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 2...
428,06 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 731, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
365,78 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 563, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
314,85 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 920, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
403,55 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Położenie osi 1, Długość [mm]: 538, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31...
138,84 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 499, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
360,35 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do BMW

Wał napędowy w samochodzie BMW X1 F48 – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie BMW X1 F48?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW X1 F48, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie BMW X1 F48?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW X1 F48 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie BMW X1 F48 – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW X1 F48 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie BMW X1 F48

W pojazdach BMW X1 F48 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW X1 F48, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

BMW X1 F48 – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW X1 F48 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.