43 produktów
Wybierz auto
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 738
Rozwiń więcej danych
326,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
326,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 541
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
334,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
334,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 905
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
437,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
437,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 905
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
391,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
391,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Typ skrzyni biegów: Mt/at
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej
Rozwiń więcej danych
360,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
360,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 624
Otwór o śr [mm]: 10.3
Rozwiń więcej danych
486,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
486,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 25
Średnica przegubu [mm]: 86
296,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
296,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 876
455,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
455,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 563
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
299,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
299,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 538
Rozwiń więcej danych
307,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
307,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 822
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
406,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
406,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 548
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
291,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
291,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 671
Wymiar gwintu: M27x1,5
Rozwiń więcej danych
340,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
340,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 500
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
332,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
332,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 624
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
837,86
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
837,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
Długość [mm]: 676
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
667,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
667,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1608
1 099,23
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
1 099,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 822
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
765,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
765,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
Średnica [mm]: 25
Średnica przegubu [mm]: 86
303,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
303,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 554
370,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
370,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW X1, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW X1 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW X1 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW X1 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW X1, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW X1 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.