40 produktów
Wybierz auto
NTYNWNBM001
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 738
Rozwiń więcej danych
349,27
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
349,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
366,12
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
366,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM187
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
475,47
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
475,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202176
Długość [mm]: 731
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
457,58
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
457,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM050
Długość [mm]: 876
459,87
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
459,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM071
372,59
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
372,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM073
357,05
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
357,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900125
Długość [mm]: 1477
1 233,89
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
1 233,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900123
Długość [mm]: 1235
1 208,26
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
1 208,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900124
Długość [mm]: 738
624,37
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
624,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM016
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1507
Rozwiń więcej danych
1 084,12
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
1 084,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202631
Długość [mm]: 563
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
308,74
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
308,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482512
Długość [mm]: 665
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
326,16
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
326,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492294
Długość [mm]: 624
Otwór o śr [mm]: 10.3
Rozwiń więcej danych
261,56
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
261,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492295
Długość [mm]: 673
Otwór o śr [mm]: 10.3
Rozwiń więcej danych
344,17
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
344,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM030
Długość [mm]: 1490
779,79
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
779,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM039
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość 1 [mm]: 1230
Rozwiń więcej danych
1 287,00
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
1 287,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM037
Średnica [mm]: 25
Średnica przegubu [mm]: 86
347,50
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
347,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM038
Średnica [mm]: 25
Średnica przegubu [mm]: 86
349,27
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
349,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM139
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
392,81
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
392,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW X1, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW X1 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW X1 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW X1 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW X1, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW X1 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.