45 produktów
Wybierz auto
NTYNWNBM001
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 738
Rozwiń więcej danych
326,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
326,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
334,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
334,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP204223
Długość [mm]: 936
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
363,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
363,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP204525
Długość [mm]: 548
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
291,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
291,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
414,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
414,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8964
Długość [mm]: 624
Otwór o śr [mm]: 10.3
Rozwiń więcej danych
474,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
474,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205134OL
Długość [mm]: 671
Wymiar gwintu: M27x1,5
Rozwiń więcej danych
347,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
347,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB174097
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 736.6
Rozwiń więcej danych
855,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
855,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492294
Długość [mm]: 624
Otwór o śr [mm]: 10.3
Rozwiń więcej danych
252,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
252,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202177
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 538
Rozwiń więcej danych
313,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
313,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202631
Długość [mm]: 563
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
299,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
299,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205135
Typ skrzyni biegów: Mt/at
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej
Rozwiń więcej danych
360,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
360,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202633
Długość [mm]: 499
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
343,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
343,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
399,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
399,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482512
Długość [mm]: 665
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
310,94
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
310,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM050
Długość [mm]: 876
455,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
455,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM166
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 550
Rozwiń więcej danych
316,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
316,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 134,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 134,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
NTYNPWBM049
Długość [mm]: 554
370,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
370,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492295
Długość [mm]: 673
Otwór o śr [mm]: 10.3
Rozwiń więcej danych
340,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
340,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW X1, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW X1 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW X1 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW X1 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW X1, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW X1 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.