Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do BMW X1

40 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 541, Wymiar gwintu: M16X1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 2...
358,16 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, Uzębienie...
394,96 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Typ skrzyni biegów: MT/AT, Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, Długość [mm]: 618, Uzębienie ze...
360,88 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 624, otwór o śr [mm]: 10.2, Wymiar gwintu: M27x1,5, Uzębienie zewnętrzne od str...
Produkt kaucjonowany
79,95 zł
830,88 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 618, Wymiar gwintu: M27X1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Średnica ...
376,34 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, Oś tylna strona prawa, Długość [mm]: 733, Uzębienie zew...
493,98 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Długość [mm]: 930, Uzębienie zewnętrzne od strony koła...
699,53 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, Długość [mm]: 550, Uzębienie zewnętrzne od strony koła...
494,09 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, Długość...
494,09 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 822, Wymiar gwintu: M16x1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31, Uzębienie...
Produkt kaucjonowany
355,79 zł
1 055,94 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 501, Wymiar gwintu: M16x1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31, Uzębienie...
Produkt kaucjonowany
79,95 zł
1 098,01 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z przodu, Długość [mm]: 738, Ciężar brutto [kg]: 3.3
432,78 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z tyłu, Długość [mm]: 1507, Ciężar brutto [kg]: 13
1 273,08 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 1490
932,26 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z tyłu, Długość 1 [mm]: 1230, Długość 2 [mm]: 1266
1 337,99 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 624, otwór o śr [mm]: 10.3, Wymiar gwintu: M27x1,5, Uzębienie zewnętrzne od str...
337,15 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica [mm]: 25, Średnica przegubu [mm]: 86
364,24 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica [mm]: 25, Średnica przegubu [mm]: 86
361,00 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 876
477,85 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
372,37 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do BMW

Wał napędowy w samochodzie BMW X1 – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie BMW X1?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW X1, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie BMW X1?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW X1 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie BMW X1 – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW X1 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie BMW X1

W pojazdach BMW X1 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW X1, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

BMW X1 – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW X1 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.