57 produktów
Wybierz auto
GSP201110
Długość [mm]: 663
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
272,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
272,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM000
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 709
Rozwiń więcej danych
331,78
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
331,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205081
Długość [mm]: 810
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
304,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
304,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205123
Długość [mm]: 973
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
312,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
312,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205043
Długość [mm]: 1020
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
347,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
347,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492303
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
289,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
289,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900168
1 217,54
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
1 217,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM016
Długość [mm]: 1054
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
353,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
353,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900166
Długość [mm]: 1376
1 265,45
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
1 265,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM040
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1435
1 197,34
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
1 197,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM058
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-bm-058
772,29
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
772,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1914E70RH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 8.965
Rozwiń więcej danych
615,86
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
615,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM015
Długość [mm]: 670
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
262,25
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
262,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456581
Długość [mm]: 1020
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
298,98
zł/szt.
Kraków: pt. 06.06
U ciebie: pt. 06.06
298,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
OSS46093
464,09
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
464,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 575,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
1 575,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
1 672,21
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
1 672,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
NTYNPWBM162
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
378,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
378,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
948,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
948,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
MEY3144980030
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 809
Rozwiń więcej danych
461,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
461,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW X5 E70, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW X5 E70 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW X5 E70 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW X5 E70 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW X5 E70, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW X5 E70 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.