53 produktów
Wybierz auto
GSP201110
Długość [mm]: 663
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
261,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 04.12
261,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM000
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 709
Rozwiń więcej danych
326,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 04.12
326,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205081
Długość [mm]: 810
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
292,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 04.12
292,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205043
Długość [mm]: 1020
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
340,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 04.12
340,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205123
Długość [mm]: 973
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
300,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 04.12
300,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM015
Długość [mm]: 670
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
262,25
zł/szt.
Kraków: pt. 05.12
U ciebie: pt. 05.12
262,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM025
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 705
Rozwiń więcej danych
393,61
zł/szt.
Kraków: pt. 05.12
U ciebie: pt. 05.12
393,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS0942
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
521,14
zł/szt.
Kraków: pt. 05.12
U ciebie: pt. 05.12
521,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM040
Długość [mm]: 1011
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
331,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 04.12
331,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM039
Długość [mm]: 698
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
259,21
zł/szt.
Kraków: pt. 05.12
U ciebie: pt. 05.12
259,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 559,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 04.12
1 559,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
GSP205081OL
Długość [mm]: 810
Wymiar gwintu: M27x1,5
Rozwiń więcej danych
422,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 04.12
422,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190020
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
374,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 04.12
374,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305729
Długość [mm]: 1033
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
1 013,13
zł/szt.
Kraków: pt. 05.12
U ciebie: pt. 05.12
1 013,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 187,89 zł
GSP205043OL
Długość [mm]: 1023
Wymiar gwintu: M27x1,5
Rozwiń więcej danych
343,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 04.12
343,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205052OL
Długość [mm]: 636
Wymiar gwintu: M27x1,5
Rozwiń więcej danych
363,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 04.12
363,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM162
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
309,62
zł/szt.
Kraków: pt. 05.12
U ciebie: pt. 05.12
309,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0550ASBMPSF15
Ciężar [kg]: 3.165
Ilość: 2
685,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 04.12
685,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
OSS46093
378,16
zł/szt.
Kraków: pt. 05.12
U ciebie: pt. 05.12
378,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900166
Długość [mm]: 1376
1 109,71
zł/szt.
Kraków: pt. 05.12
U ciebie: pt. 05.12
1 109,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW X5 E70, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW X5 E70 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW X5 E70 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW X5 E70 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW X5 E70, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW X5 E70 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.