20 produktów
Wybierz auto
0369VKJC1151
Długość [mm]: 618
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
443,16
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
443,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1152
Długość [mm]: 668
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
427,66
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
427,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491096
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 608
Rozwiń więcej danych
279,47
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
279,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182445
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Ciężar [kg]: 6.132
Rozwiń więcej danych
314,40
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
314,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205042
Długość [mm]: 665
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
278,32
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
278,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205051
Długość [mm]: 608
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
315,55
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
315,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM066
Typ skrzyni biegów: S2tca
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów, skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem 7-biegowa
Rozwiń więcej danych
1 645,56
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
1 645,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM147
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 620
Rozwiń więcej danych
354,97
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
354,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492307
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
412,80
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
412,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491095
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 665
Rozwiń więcej danych
340,13
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
340,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK50020
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 618
Rozwiń więcej danych
406,57
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
406,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR432896
Długość [mm]: 620
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
180,17
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
180,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR453317
Długość [mm]: 608
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
251,37
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
251,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR445761
Długość [mm]: 673
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
294,92
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
294,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1434610
Długość [mm]: 665
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
423,62
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
423,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM044
Średnica [mm]: 31, 38
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
Rozwiń więcej danych
324,06
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
324,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS0913L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Ilość zębów, obręcz abs: 48
Rozwiń więcej danych
500,44
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
500,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
692,00
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
692,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
MAX492308
Długość [mm]: 655
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
339,36
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
339,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201115
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 676
Rozwiń więcej danych
365,00
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
365,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW Z4, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW Z4 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW Z4 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW Z4 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW Z4, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW Z4 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.