15 produktów
Wybierz auto
Producenci
0369VKJC1152
Długość [mm]: 668
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
421,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
421,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1151
Długość [mm]: 618
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
447,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
447,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491096
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 608
Rozwiń więcej danych
250,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
250,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491095
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 665
Rozwiń więcej danych
290,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
290,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205042
Długość [mm]: 665
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
272,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
272,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205051
Długość [mm]: 608
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
305,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
305,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201115
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 676
Rozwiń więcej danych
383,13
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
383,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM066
Typ skrzyni biegów: S2tca
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów, skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem 7-biegowa
Rozwiń więcej danych
1 398,27
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
1 398,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
317,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
317,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK50020
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 618
Rozwiń więcej danych
394,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
394,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM147
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 620
Rozwiń więcej danych
265,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
265,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182445
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Ciężar [kg]: 6.132
Rozwiń więcej danych
311,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
311,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS15038
Długość [mm]: 676
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
275,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
275,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492307
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
409,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
409,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492308
Długość [mm]: 655
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
336,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
336,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW Z4, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW Z4 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW Z4 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW Z4 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW Z4, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW Z4 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.