Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do BMW Z4

20 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 668

Otwór o śr [mm]: 10.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

427,66

zł/szt.

Kraków: pon. 17.03

U ciebie: pon. 17.03

427,66

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 618

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

443,16

zł/szt.

Kraków: pon. 17.03

U ciebie: pon. 17.03

443,16

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Typ skrzyni biegów: S2tca

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów, skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem 7-biegowa

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 645,56

zł/szt.

Kraków: wt. 18.03

U ciebie: wt. 18.03

1 645,56

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa

Długość [mm]: 620

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

354,97

zł/szt.

Kraków: pon. 17.03

U ciebie: pon. 17.03

354,97

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 676

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

270,65

zł/szt.

Kraków: pon. 17.03

U ciebie: pon. 17.03

270,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z prawej

Długość [mm]: 665

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

340,13

zł/szt.

Kraków: pon. 17.03

U ciebie: pon. 17.03

340,13

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 615

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

412,80

zł/szt.

Kraków: pon. 17.03

U ciebie: pon. 17.03

412,80

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 665

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

423,62

zł/szt.

Kraków: pon. 17.03

U ciebie: pon. 17.03

423,62

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 673

Wymiar gwintu: M24 x 1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

296,05

zł/szt.

Kraków: czw. 20.03

U ciebie: czw. 20.03

296,05

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 608

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

252,35

zł/szt.

Kraków: czw. 20.03

U ciebie: czw. 20.03

252,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Ilość zębów, obręcz abs: 48

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

486,07

zł/szt.

Kraków: wt. 18.03

U ciebie: wt. 18.03

486,07

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Średnica [mm]: 31, 38

Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

303,97

zł/szt.

Kraków: wt. 18.03

U ciebie: wt. 18.03

303,97

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa

Ciężar [kg]: 6.132

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

302,39

zł/szt.

Kraków: pon. 17.03

U ciebie: pon. 17.03

302,39

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 655

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

339,36

zł/szt.

Kraków: pon. 17.03

U ciebie: pon. 17.03

339,36

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 665

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

278,12

zł/szt.

Kraków: pon. 17.03

U ciebie: pon. 17.03

278,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 608

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

315,55

zł/szt.

Kraków: pon. 17.03

U ciebie: pon. 17.03

315,55

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 675

Wymiar gwintu: 24x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

311,72

zł/szt.

Kraków: pon. 17.03

U ciebie: pon. 17.03

311,72

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa

Długość [mm]: 618

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

403,22

zł/szt.

Kraków: pon. 17.03

U ciebie: pon. 17.03

403,22

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 620

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

180,86

zł/szt.

Kraków: czw. 20.03

U ciebie: czw. 20.03

180,86

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Położenie osi 1

Długość [mm]: 676

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

365,00

zł/szt.

Kraków: wt. 18.03

U ciebie: wt. 18.03

365,00

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do BMW Z4

Wał napędowy w samochodzie BMW Z4 – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie BMW Z4?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW Z4, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie BMW Z4?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW Z4 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie BMW Z4 – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW Z4 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie BMW Z4

W pojazdach BMW Z4 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW Z4, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

BMW Z4 – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW Z4 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.