95 produktów
Wybierz auto
0499245104
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
283,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
283,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC3858
Długość [mm]: 629
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
360,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
360,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210015
Długość [mm]: 868
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
216,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
216,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490487
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 594
Rozwiń więcej danych
186,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
186,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB182693
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.706
Rozwiń więcej danych
245,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
245,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190148
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
291,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
291,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299196
Długość [mm]: 869
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
270,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
270,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245105
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
248,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
248,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR464433
Długość [mm]: 868
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
188,65
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
188,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR449000
Długość [mm]: 587
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
251,21
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
251,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
321,32
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
321,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210077
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 872
Rozwiń więcej danych
382,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
382,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR432774
Długość [mm]: 867
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
218,31
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
218,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210163
Długość [mm]: 583
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
305,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
305,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
329,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
329,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
556,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
556,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
387,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
387,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 97,03 zł
HAR421010
Długość [mm]: 865
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
190,46
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
190,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWCT019
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
264,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
264,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170525
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 865
Rozwiń więcej danych
356,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
356,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN BERLINGO Berlingo I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN BERLINGO Berlingo I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN BERLINGO Berlingo I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN BERLINGO Berlingo I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN BERLINGO Berlingo I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN BERLINGO Berlingo I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.