96 produktów
Wybierz auto
0369VKJC3858
Długość [mm]: 629
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
377,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
377,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299196
Długość [mm]: 869
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
301,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
301,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210015
Długość [mm]: 868
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
212,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
212,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB182693
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.706
Rozwiń więcej danych
249,56
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
249,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190148
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
301,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
301,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245104
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
286,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
286,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490487
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 594
Rozwiń więcej danych
184,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
184,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499245105
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
251,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
251,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210110
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
241,29
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
241,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
544,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
544,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
HAR449106
Długość [mm]: 875
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
268,86
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
268,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183787
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.61
Rozwiń więcej danych
249,08
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
249,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB182589
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.594
Rozwiń więcej danych
228,26
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
228,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27135
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
244,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
244,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
299,70
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
299,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 51,66 zł
330,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
330,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
328,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
328,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1615614
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 867
Rozwiń więcej danych
483,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
483,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1414RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24
Rozwiń więcej danych
376,20
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
376,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1410R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Długość 1 [mm]: 865
370,34
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
370,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN BERLINGO Berlingo I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN BERLINGO Berlingo I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN BERLINGO Berlingo I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN BERLINGO Berlingo I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN BERLINGO Berlingo I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN BERLINGO Berlingo I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.