134 produktów
Wybierz auto
0369VKJC3858
Długość [mm]: 629
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
360,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
360,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB180790
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.32
Rozwiń więcej danych
222,11
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
222,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499245104
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
283,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
283,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299196
Długość [mm]: 869
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
304,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
304,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182693
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.706
Rozwiń więcej danych
249,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
249,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4479
Długość [mm]: 925
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
456,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
456,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27124
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
276,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
276,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210015
Długość [mm]: 868
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
214,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
214,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490487
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 594
Rozwiń więcej danych
186,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
186,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499245105
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
246,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
246,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB181916
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.819
Rozwiń więcej danych
300,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
300,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT008
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
256,97
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
256,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT009
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
280,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
280,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT018
237,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
237,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWCT059
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 868
Rozwiń więcej danych
316,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
316,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210229
Długość [mm]: 935
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
189,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
189,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210131
Długość [mm]: 583
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
282,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
282,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210021
Długość [mm]: 593
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
249,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
249,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499299195
Długość [mm]: 585
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
233,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
233,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR432774
Długość [mm]: 867
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
218,31
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
218,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN BERLINGO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN BERLINGO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN BERLINGO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN BERLINGO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN BERLINGO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN BERLINGO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.