116 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 629
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
366,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
366,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
275,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
275,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.706
Rozwiń więcej danych
267,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
267,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
234,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
234,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 594
Rozwiń więcej danych
171,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
171,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
274,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
274,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
238,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
238,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 868
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
189,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
189,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 869
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
267,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
267,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.819
Rozwiń więcej danych
302,68
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
302,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 925
Rozwiń więcej danych
368,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
368,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 865
Rozwiń więcej danych
353,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
353,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 875
Rozwiń więcej danych
463,57
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
463,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.38
Rozwiń więcej danych
343,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
343,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.496
Rozwiń więcej danych
284,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
284,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 677
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
264,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
264,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 919
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
362,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
362,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
242,41
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
242,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 855.6
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
317,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
317,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 868
Rozwiń więcej danych
339,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
339,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN BERLINGO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN BERLINGO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN BERLINGO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN BERLINGO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN BERLINGO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN BERLINGO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.