45 produktów
Wybierz auto
0369VKJC3858
Długość [mm]: 629
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
369,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
369,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245104
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
283,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
283,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4479
Długość [mm]: 925
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
389,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
389,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27124
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
276,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
276,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181916
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.819
Rozwiń więcej danych
306,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
306,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245105
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
246,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
246,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
421,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
421,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
478,40
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
478,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
717,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
717,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
665,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
665,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0510491159
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 925
Rozwiń więcej danych
242,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
242,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491885
Długość [mm]: 950
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
352,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
352,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491884
Długość [mm]: 615.3
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
257,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
257,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490899
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 625
Rozwiń więcej danych
229,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
229,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC3899
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
349,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
349,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8347
Długość [mm]: 615
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
544,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
544,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8355
Długość [mm]: 950
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
761,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
761,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY40144980032
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 925
Rozwiń więcej danych
371,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
371,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
042140144980037
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 625
Rozwiń więcej danych
330,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
330,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190088
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
361,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
361,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN BERLINGO Berlingo II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN BERLINGO Berlingo II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN BERLINGO Berlingo II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN BERLINGO Berlingo II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN BERLINGO Berlingo II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN BERLINGO Berlingo II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.