-5% na klocki i tarcze hamulcowe przy zakupach od 149 zł! Kod: HAMULCE5
135 produktów
Wybierz auto
0369VKJC3858
Długość [mm]: 629
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
357,52
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
357,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245104
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
280,90
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
280,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4479
Długość [mm]: 925
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
385,66
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
385,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490487
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 594
Rozwiń więcej danych
184,58
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
184,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB182693
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.706
Rozwiń więcej danych
247,38
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
247,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB181916
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.819
Rozwiń więcej danych
300,57
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
300,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27124
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
273,76
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
273,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210015
Długość [mm]: 868
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
212,21
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
212,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499299196
Długość [mm]: 869
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
301,60
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
301,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245105
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
244,19
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
244,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK66039
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 630
Rozwiń więcej danych
297,25
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
297,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT008
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
254,50
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
254,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4037
Długość [mm]: 584
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
524,50
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
524,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190029
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
245,88
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
245,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0408170641
Długość [mm]: 599
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
423,68
zł/szt.
Kraków: pt. 23.05
U ciebie: pt. 23.05
423,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190305
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
364,33
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
364,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170805
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 584
Rozwiń więcej danych
466,74
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
466,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6356
Długość [mm]: 864.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
431,35
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
431,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR432774
Długość [mm]: 867
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
219,38
zł/szt.
Kraków: pt. 23.05
U ciebie: pt. 23.05
219,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210026
Długość [mm]: 594
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
260,71
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
260,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN BERLINGO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN BERLINGO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN BERLINGO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN BERLINGO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN BERLINGO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN BERLINGO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.