-5% na klocki i tarcze hamulcowe przy zakupach od 149 zł! Kod: HAMULCE5
79 produktów
Wybierz auto
0369VKJC3858
Długość [mm]: 629
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
357,52
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
357,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245104
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
280,90
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
280,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181916
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.819
Rozwiń więcej danych
300,57
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
300,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4479
Długość [mm]: 925
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
385,66
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
385,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
301,65
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
301,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27124
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
273,76
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
273,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245105
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
244,19
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
244,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWCT008
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
254,50
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
254,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461905
Długość [mm]: 610
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
260,17
zł/szt.
Kraków: pt. 23.05
U ciebie: pt. 23.05
260,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4481
Długość [mm]: 833
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
402,62
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
402,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8318
Długość [mm]: 614
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
397,05
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
397,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8350
Długość [mm]: 609
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
380,85
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
380,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY40144980032
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 925
Rozwiń więcej danych
364,02
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
364,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27123
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
244,26
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
244,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS6725LA
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26
Długość 1 [mm]: 610
458,37
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
458,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181272
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.538
Rozwiń więcej danych
300,16
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
300,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190087
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
322,37
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
322,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190088
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
381,88
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
381,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT009
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
277,70
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
277,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC1100
Długość [mm]: 684
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
524,03
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
524,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C4 PICASSO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C4 PICASSO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C4 PICASSO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C4 PICASSO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C4 PICASSO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C4 PICASSO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.