31 produktów
Wybierz auto
MAX492322
298,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
298,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
390,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
390,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0499210192
Długość [mm]: 655
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
335,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 06.06
335,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5251
Długość [mm]: 35
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
358,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
358,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210208
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
356,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
356,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210312
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
344,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 06.06
344,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461909
Długość [mm]: 607
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
265,79
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
265,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
309,44
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
309,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
450,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
450,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
473,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
473,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
370,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
370,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0510491115
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 944
Rozwiń więcej danych
343,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
343,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT017
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
421,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 06.06
421,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT016
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
300,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 06.06
300,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490909
Strona zabudowy: Z lewej
318,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
318,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490904
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 623
Rozwiń więcej danych
285,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
285,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490910
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 934
Rozwiń więcej danych
331,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
331,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491794
Długość [mm]: 640
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
327,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
327,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492321
364,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
364,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491886
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
240,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
240,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C5 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C5 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C5 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C5 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C5 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C5 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.