28 produktów
Wybierz auto
HAR410075
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 638
Rozwiń więcej danych
227,01
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
227,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR461909
Długość [mm]: 607
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
259,72
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
259,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
259,72
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
259,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT017
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
421,13
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
421,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490904
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 623
Rozwiń więcej danych
285,47
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
285,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8500
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
419,65
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
419,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT016
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
285,42
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT063
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 936
Rozwiń więcej danych
324,06
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
324,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210344
Długość [mm]: 607
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
301,71
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
301,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210141
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
289,29
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
289,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5251
Długość [mm]: 35
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
543,65
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
543,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210121
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
299,34
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
299,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210140
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
397,92
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
397,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66046
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 628
Rozwiń więcej danych
369,13
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
369,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490910
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 934
Rozwiń więcej danych
331,87
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
331,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491794
Długość [mm]: 640
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
327,79
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
327,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491115
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 944
Rozwiń więcej danych
343,98
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
343,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491137
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 638
Rozwiń więcej danych
252,31
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
252,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492321
364,73
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
364,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210207
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
314,84
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
314,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C5 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C5 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C5 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C5 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C5 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C5 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.