-5% na zestaw olej + filtr od 400 zł!

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do CITROËN C5 II

46 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

GSP
MAXGEAR
HART
LÖBRO
SKF
NTY
SNR
Półoś napędowa SKF VKJC 5309

Długość [mm]: 926

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

466,19

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 19.08

466,19

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 304643

Długość [mm]: 960

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

528,87

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 19.08

528,87

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Półoś napędowa SKF VKJC 5308

Długość [mm]: 942.5

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

444,44

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 19.08

444,44

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 210238

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

235,52

zł/szt.

Kraków: śr. 20.08

U ciebie: śr. 20.08

235,52

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 303577

Długość [mm]: 928

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

393,85

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 19.08

393,85

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Półoś napędowa MAXGEAR 49-1887

Długość [mm]: 931

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

335,11

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 19.08

335,11

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 454 233

Długość [mm]: 625

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

294,79

zł/szt.

Kraków: pt. 22.08

U ciebie: pt. 22.08

294,79

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 454 234

Długość [mm]: 953

Wymiar gwintu: M24x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

345,35

zł/szt.

Kraków: pt. 22.08

U ciebie: pt. 22.08

345,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 454 201

Długość [mm]: 960

Wymiar gwintu: M24x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

296,68

zł/szt.

Kraków: pt. 22.08

U ciebie: pt. 22.08

296,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 462 163

Długość [mm]: 598

Wymiar gwintu: M24x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

269,69

zł/szt.

Kraków: pt. 22.08

U ciebie: pt. 22.08

269,69

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-0909

Strona zabudowy: Z lewej

321,72

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 19.08

321,72

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-0904

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 623

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

288,25

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 19.08

288,25

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1137

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 638

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

254,78

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 19.08

254,78

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-CT-063

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 936

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

302,64

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 19.08

302,64

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 304648

Długość [mm]: 935

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

570,18

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 19.08

570,18

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Półoś napędowa MAXGEAR 49-0910

Strona zabudowy: Z prawej

Długość [mm]: 934

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

335,11

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 19.08

335,11

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

368,30

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 19.08

368,30

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

301,71

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 19.08

301,71

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1794

Długość [mm]: 640

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

331,00

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 19.08

331,00

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1871

Długość [mm]: 598

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

320,17

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 19.08

320,17

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do CITROËN C5 II

Wał napędowy w samochodzie CITROËN C5 II – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie CITROËN C5 II?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C5 II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie CITROËN C5 II?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C5 II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie CITROËN C5 II – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C5 II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie CITROËN C5 II

W pojazdach CITROËN C5 II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C5 II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

CITROËN C5 II – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C5 II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.