40 produktów
Wybierz auto
518,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
518,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSP210312
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
273,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
273,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5309
Długość [mm]: 926
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
445,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
445,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210238
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
226,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
226,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC5308
Długość [mm]: 942.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
429,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
429,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
457,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
457,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
559,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
559,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
357,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
357,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT063
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 936
Rozwiń więcej danych
296,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
296,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210207
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
314,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
314,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60186
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 37
Rozwiń więcej danych
412,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
412,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492321
361,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
361,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66046
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 628
Rozwiń więcej danych
372,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
372,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210143
Długość [mm]: 936
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
276,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
276,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210208
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
365,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
365,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210382
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
278,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
278,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210444
Długość [mm]: 843
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
424,05
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
424,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210381
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
288,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
288,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210121
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
287,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
287,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210140
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
397,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
397,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C5 II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C5 II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C5 II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C5 II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C5 II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C5 II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.