43 produktów
Wybierz auto
0369VKJC5309
Długość [mm]: 926
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
450,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
450,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5308
Długość [mm]: 942.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
434,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
434,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210238
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
240,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
240,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
430,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
430,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0499210140
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
426,81
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
426,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210142
Długość [mm]: 648
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
276,90
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
276,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
310,94
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
310,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491794
Długość [mm]: 640
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
331,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
331,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491871
Długość [mm]: 598
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
320,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
320,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491872
Długość [mm]: 942.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
334,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
334,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491873
Długość [mm]: 935
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
328,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
328,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492321
368,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
368,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492322
301,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
301,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210382
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
316,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
316,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210208
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
369,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
369,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210381
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
312,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
312,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299197
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
298,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
298,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66046
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 628
Rozwiń więcej danych
376,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
376,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
466,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
466,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
519,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
519,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C5 II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C5 II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C5 II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C5 II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C5 II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C5 II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.