Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do CITROËN C5 II

41 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 926

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

590,85

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

590,85

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 960

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

514,25

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

514,25

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Długość [mm]: 942.5

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

436,28

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

436,28

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

238,31

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

238,31

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 598

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

317,08

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

317,08

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

286,68

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

286,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 935

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

324,88

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

324,88

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 953

Wymiar gwintu: M24x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

332,55

zł/szt.

Kraków: pt. 28.02

U ciebie: pt. 28.02

332,55

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 598

Wymiar gwintu: M24x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

259,72

zł/szt.

Kraków: pt. 28.02

U ciebie: pt. 28.02

259,72

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 623

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

285,47

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

285,47

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 625

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

419,65

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

419,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 936

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

324,06

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

324,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 607

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

301,71

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

301,71

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

300,40

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

300,40

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 35

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

543,65

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

543,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 951.4

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

403,28

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

403,28

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

299,34

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

299,34

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

397,92

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

397,92

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 628

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

369,13

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

369,13

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 640

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

327,79

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

327,79

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do CITROËN C5 II

Wał napędowy w samochodzie CITROËN C5 II – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie CITROËN C5 II?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C5 II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie CITROËN C5 II?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C5 II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie CITROËN C5 II – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C5 II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie CITROËN C5 II

W pojazdach CITROËN C5 II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C5 II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

CITROËN C5 II – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C5 II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.