95 produktów
Wybierz auto
0499210037
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
261,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
261,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490272
Typ skrzyni biegów: Mg5
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
269,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
269,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
419,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
419,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190162
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
383,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
383,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210069
Długość [mm]: 1072
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
336,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
336,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190230
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
355,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
355,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490271
Typ skrzyni biegów: Mg5
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
285,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
285,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190229
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
445,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
445,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY2144980064
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1140
Rozwiń więcej danych
516,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
516,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490276
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1079
Rozwiń więcej danych
248,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
248,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LOB305832
Długość [mm]: 1163
Wymiar gwintu: M33x1.5
Rozwiń więcej danych
831,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
831,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
042140144980018
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 761
Rozwiń więcej danych
368,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
368,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190036
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
357,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
357,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190050
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
595,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
595,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR433085
Długość [mm]: 1079
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
283,18
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
283,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
366,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
366,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27117
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
343,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
343,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
789,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
789,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
324,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
324,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6707RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 41
Rozwiń więcej danych
464,55
zł/szt.
Kraków: pt. 09.05
U ciebie: pt. 09.05
464,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN JUMPER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN JUMPER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN JUMPER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN JUMPER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN JUMPER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN JUMPER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.