95 produktów
Wybierz auto
0510490276
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1079
Rozwiń więcej danych
246,70
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
246,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210037
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
256,56
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
256,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190229
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
445,00
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
445,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY2144980064
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1140
Rozwiń więcej danych
522,46
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
522,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
401,71
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
401,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210069
Długość [mm]: 1072
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
320,46
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
320,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190162
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
407,92
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
407,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490271
Typ skrzyni biegów: Mg5
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
282,64
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
282,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490272
Typ skrzyni biegów: Mg5
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
267,52
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
267,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190230
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
355,42
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
355,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490273
Typ skrzyni biegów: Me5
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
246,65
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
246,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MTL171311
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 1144.4
Rozwiń więcej danych
712,46
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
712,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6709LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 41
Rozwiń więcej danych
514,53
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
514,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6710LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 37
Rozwiń więcej danych
442,82
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
442,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6710RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 37
Rozwiń więcej danych
466,41
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
466,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6709RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów: 41
Rozwiń więcej danych
522,10
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
522,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6737R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Długość 1 [mm]: 1140
583,02
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
583,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190036
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
357,39
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
357,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190037
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
289,13
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
289,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
805,60
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
805,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN JUMPER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN JUMPER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN JUMPER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN JUMPER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN JUMPER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN JUMPER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.