Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do CITROËN JUMPER

100 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 771

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

261,74

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

261,74

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 1079

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

248,75

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

248,75

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Typ skrzyni biegów: Mg5

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

285,01

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

285,01

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

383,34

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

383,34

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 1140

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

538,35

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

538,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

407,62

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

407,62

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 1072

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

336,84

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

336,84

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Typ skrzyni biegów: Me5

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

264,35

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

264,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

510,66

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

510,66

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Typ skrzyni biegów: Mg5

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

269,75

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

269,75

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 1125

Wymiar gwintu: M33x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

419,55

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

419,55

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 770

Wymiar gwintu: 28x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

314,27

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

314,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

242,05

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

242,05

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 762

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

302,70

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

302,70

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35

Długość 1 [mm]: 762

450,01

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

450,01

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35

Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 41

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

495,61

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

495,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 37

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

436,19

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

436,19

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

350,66

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

350,66

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

353,50

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

353,50

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

364,57

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

364,57

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do CITROËN JUMPER

Wał napędowy w samochodzie CITROËN JUMPER – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie CITROËN JUMPER?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN JUMPER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie CITROËN JUMPER?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN JUMPER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie CITROËN JUMPER – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN JUMPER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie CITROËN JUMPER

W pojazdach CITROËN JUMPER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN JUMPER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

CITROËN JUMPER – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN JUMPER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.