Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
44 produktów
Wybierz auto
MEY2144980064
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1140
Rozwiń więcej danych
538,38
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
538,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190229
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
474,93
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
474,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190230
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
390,23
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
390,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190162
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
415,10
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
415,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
419,55
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
419,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1650610
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
417,85
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
417,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL171311
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 1144.4
Rozwiń więcej danych
712,46
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
712,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL171308
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 806.8
Rozwiń więcej danych
645,73
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
645,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6738R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 31
481,51
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
481,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27119
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
327,70
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
327,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456749
Długość [mm]: 1140
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Rozwiń więcej danych
370,24
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
370,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470913
Długość [mm]: 749.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Rozwiń więcej danych
333,45
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
333,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY2144980063
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 808
Rozwiń więcej danych
341,48
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
341,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFT039
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 1140
Rozwiń więcej danych
447,70
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
447,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470889
Długość [mm]: 1199
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Rozwiń więcej danych
367,99
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
367,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491900
Długość [mm]: 1145.5
Wymiar gwintu: M33x1.5
Rozwiń więcej danych
304,85
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
304,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305815
Długość [mm]: 1166
Wymiar gwintu: M33x1.5
Rozwiń więcej danych
851,70
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
851,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
SRL1894610
Strona zabudowy: Z prawej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1140
Rozwiń więcej danych
710,78
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
710,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491899
Długość [mm]: 812
Wymiar gwintu: M33x1.5
Rozwiń więcej danych
254,07
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
254,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456756
Długość [mm]: 806
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Rozwiń więcej danych
353,19
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
353,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN JUMPER Jumper II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN JUMPER Jumper II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN JUMPER Jumper II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN JUMPER Jumper II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN JUMPER Jumper II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN JUMPER Jumper II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.