42 produktów
Wybierz auto
MAG302004190229
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
445,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
445,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190162
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
407,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
407,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY2144980064
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1140
Rozwiń więcej danych
522,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
522,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190230
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
355,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
355,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
419,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
419,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245175
Długość [mm]: 750
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Rozwiń więcej danych
282,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
282,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY2144980063
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 808
Rozwiń więcej danych
333,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
333,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305832
Długość [mm]: 1163
Wymiar gwintu: M33x1.5
Rozwiń więcej danych
687,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
687,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
SRL1650610
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
417,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
417,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491898
Długość [mm]: 1136.3
Wymiar gwintu: M33x1.5
Rozwiń więcej danych
498,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
498,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27119
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
314,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
314,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL171311
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 1144.4
Rozwiń więcej danych
712,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
712,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190049
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
333,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
333,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27117
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
324,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
324,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66054
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1140
Rozwiń więcej danych
546,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
546,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27120
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
258,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
258,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1894610
Strona zabudowy: Z prawej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1140
Rozwiń więcej danych
710,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
710,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6738R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 31
499,86
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
499,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491897
Długość [mm]: 804
Wymiar gwintu: M33x1.5
Rozwiń więcej danych
250,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
250,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245176
Długość [mm]: 808
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Rozwiń więcej danych
256,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
256,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN JUMPER Jumper II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN JUMPER Jumper II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN JUMPER Jumper II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN JUMPER Jumper II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN JUMPER Jumper II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN JUMPER Jumper II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.