41 produktów
Wybierz auto
MEY2144980064
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1140
Rozwiń więcej danych
527,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
527,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
423,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
423,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190162
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
411,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
411,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190229
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
449,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
449,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190230
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
358,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
358,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245175
Długość [mm]: 750
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Rozwiń więcej danych
291,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
291,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6738R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 31
504,71
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
504,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190049
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
337,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
337,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190050
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
555,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
555,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217050
Długość [mm]: 1140
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Rozwiń więcej danych
371,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
371,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217053
Długość [mm]: 806
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Rozwiń więcej danych
323,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
323,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491897
Długość [mm]: 804
Wymiar gwintu: M33x1.5
Rozwiń więcej danych
280,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
280,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491900
Długość [mm]: 1145.5
Wymiar gwintu: M33x1.5
Rozwiń więcej danych
307,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
307,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245174
Długość [mm]: 1199
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Rozwiń więcej danych
340,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
340,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8705
Długość [mm]: 1212
Wymiar gwintu: M33x1.5
Rozwiń więcej danych
1 062,02
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
1 062,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491167
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 1199
Rozwiń więcej danych
353,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
353,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491166
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 749.5
Rozwiń więcej danych
275,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
275,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491898
Długość [mm]: 1136.3
Wymiar gwintu: M33x1.5
Rozwiń więcej danych
502,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
502,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
821,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
821,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB305815
Długość [mm]: 1166
Wymiar gwintu: M33x1.5
Rozwiń więcej danych
839,23
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
839,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN JUMPER Jumper II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN JUMPER Jumper II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN JUMPER Jumper II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN JUMPER Jumper II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN JUMPER Jumper II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN JUMPER Jumper II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.