Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
13 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 917
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
527,08
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
527,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
285,42
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
527,02
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
527,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 898
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
265,79
zł/szt.
Kraków: pt. 13.06
U ciebie: pt. 13.06
265,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
270,11
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
270,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 898
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
317,10
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
317,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
266,14
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
266,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 648
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
206,95
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
206,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
323,07
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
323,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 897
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
373,40
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
373,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 648
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
358,06
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
358,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 653
Rozwiń więcej danych
268,49
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
268,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 896
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
416,53
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
416,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu DACIA DOKKER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie DACIA DOKKER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie DACIA DOKKER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach DACIA DOKKER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu DACIA DOKKER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu DACIA DOKKER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.