Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do FIAT 500 C

18 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa LÖBRO 305588

Długość [mm]: 754

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

530,24

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

530,24

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Półoś napędowa GENERAL RICAMBI FI3483

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

578,87

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 10.04

578,87

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 60,12 zł

Półoś napędowa METELLI 17-1138

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

651,44

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

651,44

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 214 498 0102

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 615

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

292,04

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

292,04

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

264,07

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

264,07

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LPR DS52515

Długość [mm]: 845

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

226,27

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

226,27

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 305585

Długość [mm]: 525

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

484,77

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

484,77

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Półoś napędowa LÖBRO 305587

Długość [mm]: 521

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

445,45

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

445,45

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Wał napędowy MEYLE 214 498 0088

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 887

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

327,88

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

327,88

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 217119

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 615

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

248,21

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

248,21

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 214 498 0087

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 972

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

338,53

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

338,53

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 182017

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 5.148

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

274,06

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

274,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 461 918

Długość [mm]: 844

Wymiar gwintu: M24 x 1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

213,47

zł/szt.

Kraków: pon. 14.04

U ciebie: pon. 14.04

213,47

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 461 917

Długość [mm]: 615

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

212,52

zł/szt.

Kraków: pon. 14.04

U ciebie: pon. 14.04

212,52

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 8126

Długość [mm]: 611

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

557,66

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

557,66

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 217120

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Długość [mm]: 846

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

278,01

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

278,01

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 8125

Długość [mm]: 615

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

828,35

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

828,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-FT-069

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 845

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

285,42

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 10.04

285,42

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FIAT 500 C

Wał napędowy w samochodzie FIAT 500 C – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie FIAT 500 C?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT 500 C, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie FIAT 500 C?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT 500 C można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie FIAT 500 C – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT 500 C jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie FIAT 500 C

W pojazdach FIAT 500 C półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT 500 C, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

FIAT 500 C – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT 500 C są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.