30 produktów
Wybierz auto
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 638
Rozwiń więcej danych
264,83
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
264,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 938
Rozwiń więcej danych
303,26
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
303,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 523
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
188,65
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
188,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 638
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
217,60
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
217,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 921
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
569,85
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
569,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 932
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
666,85
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
666,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 928
Rozwiń więcej danych
328,28
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
328,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 631
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
242,62
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
242,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 940
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
564,11
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
564,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
306,11
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
306,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
311,58
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
311,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
366,43
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
366,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
398,42
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
398,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 524
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
456,75
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
456,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
457,19
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
457,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 931
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
269,03
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
269,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
280,24
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
280,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
514,14
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
514,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
322,44
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
322,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 636
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
393,56
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
393,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT STILO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT STILO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT STILO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FIAT STILO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT STILO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT STILO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.