39 produktów
Wybierz auto
0510491130
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 960
Rozwiń więcej danych
282,11
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
282,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
710,61
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
710,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
FASFT27106
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
271,32
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
271,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
318,20
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
318,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210014
Długość [mm]: 947
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
256,05
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
256,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245120
Długość [mm]: 960
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
278,00
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
278,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181915
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 7.76
Rozwiń więcej danych
276,81
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
276,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY40144980076
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 630
Rozwiń więcej danych
301,39
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
301,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210120
Długość [mm]: 928
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
337,57
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
337,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR442483
Długość [mm]: 928
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
242,95
zł/szt.
Kraków: czw. 30.10
U ciebie: czw. 30.10
242,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR449007
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
258,93
zł/szt.
Kraków: czw. 30.10
U ciebie: czw. 30.10
258,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449008
Długość [mm]: 955
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
351,31
zł/szt.
Kraków: czw. 30.10
U ciebie: czw. 30.10
351,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR432773
Długość [mm]: 928
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
337,88
zł/szt.
Kraków: czw. 30.10
U ciebie: czw. 30.10
337,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491709
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
283,93
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
283,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491710
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
356,16
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
356,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX490461
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 942
Rozwiń więcej danych
284,94
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
284,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490462
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 641
Rozwiń więcej danych
226,82
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
226,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0408170831
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
737,95
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
737,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210016
Długość [mm]: 641
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
236,50
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
236,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210052
Długość [mm]: 648
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
229,32
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
229,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT ULYSSE, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT ULYSSE można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT ULYSSE jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FIAT ULYSSE półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT ULYSSE, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT ULYSSE są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.