44 produktów
Wybierz auto
0499218294
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
338,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
338,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
290,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
290,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
277,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
277,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
OSS23425
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
319,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
319,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5785
Długość [mm]: 632
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
497,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
497,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2363L
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
348,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
348,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY7144980107
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 651
Rozwiń więcej danych
347,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
347,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR045
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 638
Rozwiń więcej danych
250,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
250,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR129
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Ilość zębów: 27
Rozwiń więcej danych
261,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
261,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR139
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
268,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
268,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR143
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
276,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
276,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR161
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
300,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
300,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2350R
844,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
844,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2350L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26
397,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
397,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
271,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
271,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR141
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
407,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
407,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
989,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
989,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
1 187,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 187,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
HAR461935
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 606
Rozwiń więcej danych
210,37
zł/szt.
Kraków: pt. 23.05
U ciebie: pt. 23.05
210,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR461940
Długość [mm]: 967
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
350,46
zł/szt.
Kraków: pt. 23.05
U ciebie: pt. 23.05
350,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD FOCUS III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD FOCUS III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD FOCUS III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD FOCUS III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD FOCUS III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD FOCUS III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.