50 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0408151863
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: DENC120603
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FES2111CDHLH
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NTYNPWFR052
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 05502116CAK
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: GSP818238
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: DENC120551
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: LPRKFR630
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: GSP818244
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0499818222
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX491907
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0510491505
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0408151754
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: DENC120596
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: GSP818270
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0408151753
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Przegub w samochodzie FORD FOCUS III jest elementem półosi. Jego zadaniem jest przekazywanie momentu obrotowego pod kątem. W zawieszeniu zależnym z tzw. sztywnym mostem wykorzystywany jest jeden przegub na półosi. Zawieszenie niezależne wymaga zastosowania dwóch przegubów – zewnętrznego (od strony koła) oraz wewnętrznego (od strony skrzyni biegów). Praca przegubów pozwala na skręcanie kół i zmianę ich kąta położenia w stosunku do skrzyni biegów.
Zużycie przegubów samochodu FORD FOCUS III wynika przede wszystkim z dużych obciążeń, jakim są one poddawane. Częste ruszanie z piskiem opon na skręconych kołach może doprowadzić do szybkiego zniszczenia przegubów i konieczności ich wymiany. Na zużycie przegubów wpływa także zastosowanie ogumienia w rozmiarze niedopasowanym do pojazdu. Przeguby są osłonięte gumowymi osłonami. Zniszczenie powierzchni osłon nie zapewnia przegubom napędowym odpowiedniej ochrony przed czynnikami zewnętrznymi i zanieczyszczeniami. Pęknięta osłona przegubu prowadzi do szybkiego zużycia elementu.
Uszkodzenie zewnętrznego przegubu napędowego jest źródłem metalicznych stuków wydobywających się z nadkola samochodu FORD FOCUS III. Stukający hałas nasila się przy maksymalnym skręcie koła. Da się go słyszeć również przy najeżdżaniu na przeszkody, takie jak krawężnik czy próg zwalniający. Na zewnętrzne przeguby napędowe działają wyższe obciążenia, przez co szybciej ulegają one zużyciu niż przeguby wewnętrzne. Głównym objawem zużycia przegubów wewnętrznych są natomiast mocne wibracje, które mogą przenosić się na cały samochód.