9 produktów
Wybierz auto
535,53
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
535,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
541,47
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
541,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
445,45
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
445,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNPWFT069
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 845
Rozwiń więcej danych
285,42
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8125
Długość [mm]: 615
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
828,35
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
828,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182447
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 4.438
Rozwiń więcej danych
205,25
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
205,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY2144980102
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
292,04
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
292,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217170
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 524
Rozwiń więcej danych
170,90
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
170,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217171
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 758
Rozwiń więcej danych
235,37
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
235,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD KA III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD KA III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD KA III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD KA III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD KA III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD KA III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.