20 produktów
Wybierz auto
GSP250465
Długość [mm]: 994
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
393,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
393,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR133
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
372,59
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
372,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR159
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 762
Rozwiń więcej danych
311,60
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
311,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477460
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 645
Rozwiń więcej danych
346,72
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
346,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
749,59
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
749,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
282,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
282,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901402
Dla numeru oe: 9v4n7l190aa
Długość całkowita [mm]: 1990
Rozwiń więcej danych
1 625,26
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
1 625,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482226
Długość [mm]: 994
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
378,46
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
378,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2341L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26
Rozwiń więcej danych
483,95
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
483,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201129
Długość [mm]: 756
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
392,06
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
392,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250466
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
332,24
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
332,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC1322
Długość [mm]: 750
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
450,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
450,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR137
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
672,64
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
672,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR135
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
472,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
472,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
244,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
244,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWFR117
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
342,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
342,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218509
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 990
Rozwiń więcej danych
453,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
453,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183376
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Ciężar [kg]: 5.556
Rozwiń więcej danych
320,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
320,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
450,84
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
450,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202183
Rodzaj skrzyni biegów: Dla skrzyni 6-biegowej z podwójnym sprzęgłem
Długość [mm]: 645
Rozwiń więcej danych
323,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
323,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD KUGA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD KUGA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD KUGA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD KUGA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD KUGA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD KUGA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.