42 produktów
Wybierz auto
0499223097
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
243,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
243,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP223165
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
272,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
272,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0312LX15RH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 3.075
Rozwiń więcej danych
586,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
586,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183379
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.046
Rozwiń więcej danych
280,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
280,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP223164
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
232,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
232,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS2518R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27
Rozwiń więcej danych
444,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
444,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499223259
Długość [mm]: 622
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
226,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
226,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05500312EK3RH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 449
Rozwiń więcej danych
102,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
102,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05500312CRVATRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 377.8
Rozwiń więcej danych
465,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
465,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201016
Długość [mm]: 596
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
259,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
259,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK74007
Długość [mm]: 601
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
733,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
733,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK74008
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
777,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
777,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHD031
256,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
256,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHD040
249,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
249,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWHD047
271,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
271,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK74011
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 912
Rozwiń więcej danych
426,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
426,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHD075
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 610
Rozwiń więcej danych
397,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
397,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHD083
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
272,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
272,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHD081
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
335,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
335,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190198
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
272,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
272,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu HONDA CIVIC, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie HONDA CIVIC można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie HONDA CIVIC jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach HONDA CIVIC półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu HONDA CIVIC, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu HONDA CIVIC są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.