41 produktów
Wybierz auto
0499223097
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
240,98
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
240,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP202135
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Długość [mm]: 601
Rozwiń więcej danych
293,46
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
293,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183379
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.046
Rozwiń więcej danych
272,32
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
272,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP223164
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
234,84
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
234,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
388,29
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
388,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHD075
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 610
Rozwiń więcej danych
439,97
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
439,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK74011
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 912
Rozwiń więcej danych
422,25
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
422,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR481703
Długość [mm]: 633
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
248,86
zł/szt.
Kraków: pt. 30.05
U ciebie: pt. 30.05
248,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
251,25
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
251,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK74007
Długość [mm]: 601
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
725,99
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
725,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK74008
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
770,11
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
770,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
297,03
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
297,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201010
Długość [mm]: 627
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
273,17
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
273,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
381,10
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
381,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP223155
Długość [mm]: 557
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
280,21
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
280,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP223194
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
299,46
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
299,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR481702
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 590
Rozwiń więcej danych
256,28
zł/szt.
Kraków: pt. 30.05
U ciebie: pt. 30.05
256,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR471517
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 895
Rozwiń więcej danych
280,28
zł/szt.
Kraków: pt. 30.05
U ciebie: pt. 30.05
280,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461968
Długość [mm]: 616
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
218,43
zł/szt.
Kraków: pt. 30.05
U ciebie: pt. 30.05
218,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05500312EK3RH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 449
Rozwiń więcej danych
97,46
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
97,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu HONDA CIVIC, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie HONDA CIVIC można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie HONDA CIVIC jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach HONDA CIVIC półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu HONDA CIVIC, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu HONDA CIVIC są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.