Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
41 produktów
Wybierz auto
0499223097
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
248,12
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
248,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP223164
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
230,24
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
230,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP223165
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
281,95
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
281,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
373,97
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
373,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHD081
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
331,78
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
331,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHD083
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
368,76
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
368,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499223089
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
276,82
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
276,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461968
Długość [mm]: 616
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
213,47
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
213,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR481702
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 590
Rozwiń więcej danych
247,99
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
247,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK74011
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 912
Rozwiń więcej danych
409,45
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
409,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
05500312EK3RH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 449
Rozwiń więcej danych
103,02
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
103,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP223194
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
285,57
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
285,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499223192
Długość [mm]: 893
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
283,02
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
283,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHD075
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 610
Rozwiń więcej danych
439,97
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
439,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2503R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Długość 1 [mm]: 620
422,73
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
422,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2518R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27
Rozwiń więcej danych
431,52
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
431,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP223155
Długość [mm]: 557
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
267,21
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
267,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201016
Długość [mm]: 596
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
261,13
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
261,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP223083
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
266,30
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
266,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
381,00
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
381,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu HONDA CIVIC, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie HONDA CIVIC można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie HONDA CIVIC jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach HONDA CIVIC półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu HONDA CIVIC, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu HONDA CIVIC są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.