39 produktów
Wybierz auto
GSP223165
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
263,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
263,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499223097
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
231,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
231,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05500312CRVATRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 377.8
Rozwiń więcej danych
439,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
439,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183379
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.046
Rozwiń więcej danych
276,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
276,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP223164
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
225,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
225,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS2500LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Ilość zębów, obręcz abs: 50
Rozwiń więcej danych
482,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
482,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK74007
Długość [mm]: 601
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
725,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
725,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499223192
Długość [mm]: 893
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
277,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
277,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499223259
Długość [mm]: 622
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
211,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
211,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP203838
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
99,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
99,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK74011
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 912
Rozwiń więcej danych
404,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
404,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHD047
268,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
268,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
251,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
251,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
395,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
395,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
400,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
400,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP223083
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
273,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
273,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492389
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
276,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
276,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492388
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
238,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
238,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492391
Długość [mm]: 633
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
235,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
235,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492387
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
194,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
194,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu HONDA CIVIC, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie HONDA CIVIC można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie HONDA CIVIC jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach HONDA CIVIC półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu HONDA CIVIC, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu HONDA CIVIC są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.