44 produktów
Wybierz auto
GSP223164
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
237,12
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
237,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499223097
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
243,32
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
243,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP223165
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
284,70
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
284,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0312LX15RH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 3.075
Rozwiń więcej danych
558,51
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
558,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183379
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.046
Rozwiń więcej danych
274,97
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
274,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202135
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Długość [mm]: 601
Rozwiń więcej danych
296,31
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
296,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190198
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
277,27
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
277,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK74007
Długość [mm]: 601
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
733,03
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
733,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK74011
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 912
Rozwiń więcej danych
426,35
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
426,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK74008
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
777,59
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
777,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHD040
264,79
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
264,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP223155
Długość [mm]: 557
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
282,93
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
282,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499223089
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
279,52
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
279,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201010
Długość [mm]: 627
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
275,82
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
275,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR481703
Długość [mm]: 633
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
247,69
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
247,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR461968
Długość [mm]: 616
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
219,48
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
219,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR471517
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 895
Rozwiń więcej danych
281,62
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
281,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR481702
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 590
Rozwiń więcej danych
255,02
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
255,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHD047
271,03
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
271,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499223191
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
252,84
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
252,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu HONDA CIVIC, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie HONDA CIVIC można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie HONDA CIVIC jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach HONDA CIVIC półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu HONDA CIVIC, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu HONDA CIVIC są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.