123 produktów
Wybierz auto
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
257,43
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
257,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej
Długość [mm]: 770
Rozwiń więcej danych
257,06
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
257,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
305,48
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
305,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
231,74
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
231,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
298,96
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
298,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
263,29
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
263,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
245,30
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
245,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
290,51
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
290,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.046
Rozwiń więcej danych
294,11
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
294,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
209,17
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
209,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś tylna, z prawej
Długość [mm]: 820
Rozwiń więcej danych
258,63
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
258,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 667
Wymiar gwintu: M26x1.5
Rozwiń więcej danych
260,49
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
260,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
342,25
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
342,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 442
Rozwiń więcej danych
272,74
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
272,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 3.075
Rozwiń więcej danych
580,49
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
580,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 377.8
Rozwiń więcej danych
433,07
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
433,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
246,01
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
246,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 456
Rozwiń więcej danych
205,02
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
205,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 557
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
256,88
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
256,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
277,00
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
277,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu HONDA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie HONDA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie HONDA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach HONDA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu HONDA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu HONDA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.