26 produktów
Wybierz auto
GSP224317
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
257,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
257,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWPHY506
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rodzaj napędu: Napęd na 4 koła
Rozwiń więcej danych
161,78
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
161,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC5252
Długość [mm]: 977
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
434,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
434,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2212SP2WDAT
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 4.297
Rozwiń więcej danych
328,58
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
328,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2212SP4WDAT
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 3
Rozwiń więcej danych
274,77
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
274,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1212IX35MT5
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 422
Rozwiń więcej danych
241,24
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
241,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSPPS900272
Długość [mm]: 1986
1 102,36
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 102,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224362
Długość [mm]: 979
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
343,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
343,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNKA009
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1988
1 467,90
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 467,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWKA327
347,24
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
347,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWKA326
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
308,61
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK84013
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 671
Rozwiń więcej danych
591,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
591,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWKA342
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
332,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
332,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNHY003
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1990
Rozwiń więcej danych
1 104,59
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 104,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR466988
Długość [mm]: 676
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
252,91
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
252,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5257
Długość [mm]: 974
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
448,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
448,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2212SP4WDMT
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 3.43
Rozwiń więcej danych
176,12
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
176,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK84009
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 690
Rozwiń więcej danych
403,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
403,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1212IX35AT4WD
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 422
Rozwiń więcej danych
209,21
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
209,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR461971
Długość [mm]: 690
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
315,67
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
315,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu KIA SPORTAGE III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie KIA SPORTAGE III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie KIA SPORTAGE III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach KIA SPORTAGE III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu KIA SPORTAGE III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu KIA SPORTAGE III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.