Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do KIA SPORTAGE III

23 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa GSP 224362

Długość [mm]: 979

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

366,37

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

366,37

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MAXGEAR 49-2583

Strona zabudowy: Oś przednia

Długość [mm]: 693

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

296,69

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

296,69

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 224317

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

262,34

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

262,34

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa FEBEST 1212-IX35AT6

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 430

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

298,67

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

298,67

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NWP-KA-306

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

98,76

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 18.07

98,76

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK84.009

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 690

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

407,19

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

407,19

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-KA-392

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna, automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

288,19

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 18.07

288,19

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa FEBEST 2212-SP2WDAT

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 4.297

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

267,97

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 18.07

267,97

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MAXGEAR 49-2584

Strona zabudowy: Oś przednia

Długość [mm]: 977

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

362,82

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

362,82

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 466 988

Długość [mm]: 676

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

268,84

zł/szt.

Kraków: wt. 22.07

U ciebie: wt. 22.07

268,84

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK84.013

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 671

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

597,45

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 18.07

597,45

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-KA-326

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

258,50

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

258,50

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

313,72

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

313,72

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NWP-HY-506

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rodzaj napędu: Napęd na 4 koła

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

163,35

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 18.07

163,35

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa FEBEST 2212-SP4WDMT

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 3.43

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

165,22

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 18.07

165,22

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa FEBEST 1212-IX35AT4WD

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 422

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

171,09

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 18.07

171,09

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 5252

Długość [mm]: 977

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

437,04

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

437,04

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 5253

Długość [mm]: 693

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

402,86

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

402,86

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK84.012

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 680

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

497,48

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

497,48

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 224299

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

302,57

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

302,57

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do KIA SPORTAGE III

Wał napędowy w samochodzie KIA SPORTAGE III – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie KIA SPORTAGE III?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu KIA SPORTAGE III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie KIA SPORTAGE III?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie KIA SPORTAGE III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie KIA SPORTAGE III – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie KIA SPORTAGE III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie KIA SPORTAGE III

W pojazdach KIA SPORTAGE III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu KIA SPORTAGE III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

KIA SPORTAGE III – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu KIA SPORTAGE III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.