Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do KIA SPORTAGE III

26 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

257,27

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

257,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rodzaj napędu: Napęd na 4 koła

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

161,78

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

161,78

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 977

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

434,10

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

434,10

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 4.297

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

328,58

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

328,58

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 3

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

274,77

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

274,77

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 422

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

241,24

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

241,24

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 1986

1 102,36

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

1 102,36

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 979

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

343,01

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

343,01

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z tyłu

Długość [mm]: 1988

1 467,90

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

1 467,90

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

347,24

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

347,24

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

308,61

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

308,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 671

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

591,79

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

591,79

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

332,64

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

332,64

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z tyłu

Długość [mm]: 1990

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 104,59

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

1 104,59

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 676

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

252,91

zł/szt.

Kraków: śr. 05.02

U ciebie: śr. 05.02

252,91

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 974

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

448,29

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

448,29

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 3.43

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

176,12

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

176,12

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 690

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

403,34

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

403,34

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 422

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

209,21

zł/szt.

Kraków: śr. 05.02

U ciebie: śr. 05.02

209,21

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 690

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

315,67

zł/szt.

Kraków: śr. 05.02

U ciebie: śr. 05.02

315,67

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do KIA SPORTAGE III

Wał napędowy w samochodzie KIA SPORTAGE III – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie KIA SPORTAGE III?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu KIA SPORTAGE III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie KIA SPORTAGE III?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie KIA SPORTAGE III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie KIA SPORTAGE III – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie KIA SPORTAGE III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie KIA SPORTAGE III

W pojazdach KIA SPORTAGE III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu KIA SPORTAGE III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

KIA SPORTAGE III – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu KIA SPORTAGE III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.