169 produktów
Wybierz auto
FES1214SOLLH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 655
Rozwiń więcej danych
358,97
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
358,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224362
Długość [mm]: 979
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
343,01
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
343,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492583
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 693
Rozwiń więcej danych
293,84
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
293,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224317
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
257,31
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
257,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
0493ADG089162
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.93
Rozwiń więcej danych
282,91
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
282,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
05501212IX35AT6
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 430
Rozwiń więcej danych
241,05
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
241,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP224352
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
271,01
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
271,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461972
Długość [mm]: 624
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
262,44
zł/szt.
Kraków: pt. 30.05
U ciebie: pt. 30.05
262,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
234,17
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
234,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 680
Rozwiń więcej danych
975,93
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
975,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492400
Długość [mm]: 670
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
297,57
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
297,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492584
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 977
Rozwiń więcej danych
359,33
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
359,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224058
Długość [mm]: 977
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
339,68
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
339,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP227025
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
291,35
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
291,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP227099
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
296,11
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
296,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHY618
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
239,05
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
239,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWKA323
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
178,07
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
178,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWKA360
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
317,60
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
317,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWKA370
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
365,78
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
365,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWKA380
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
347,24
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
347,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu KIA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie KIA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie KIA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach KIA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu KIA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu KIA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.