25 produktów
Wybierz auto
NTYNPWFT020
Ograniczenia producenta: Gkn
285,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217147
Długość [mm]: 480
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
203,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
203,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217146
Długość [mm]: 522
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
195,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
195,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217082
Długość [mm]: 514
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
200,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
200,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR471588
Długość [mm]: 522.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
169,17
zł/szt.
Kraków: pon. 07.04
U ciebie: pon. 07.04
169,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217172
Długość [mm]: 486
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
198,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
198,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWFT060
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
235,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
235,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWFT031
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 515
Rozwiń więcej danych
220,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
220,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LOB304660
Długość [mm]: 494.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
528,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
528,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 193,52 zł
LPRDS60332
Długość [mm]: 497.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
225,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
225,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MTL171295
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 613.5
Rozwiń więcej danych
409,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
409,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL171296
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 845.6
Rozwiń więcej danych
419,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
419,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
455,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
455,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
LOB304659
Długość [mm]: 479.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
560,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
560,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
NTYNPWFT069
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 845
Rozwiń więcej danych
285,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492257
Długość [mm]: 486.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
220,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
220,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492258
Długość [mm]: 522.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
222,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
222,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491126
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
237,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
237,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC2584
Długość [mm]: 760
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
375,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
375,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8196
Długość [mm]: 907
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
692,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
692,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu LANCIA YPSILON, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie LANCIA YPSILON można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie LANCIA YPSILON jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach LANCIA YPSILON półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu LANCIA YPSILON, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu LANCIA YPSILON są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.