26 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 486
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
211,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
211,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 480
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
205,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
205,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
238,26
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
238,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 491
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
460,04
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
460,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
Długość [mm]: 486.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
543,55
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
543,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
Długość [mm]: 494.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
533,38
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
533,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 187,89 zł
Długość [mm]: 479.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
565,47
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
565,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 613.5
Rozwiń więcej danych
413,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
413,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 497.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
232,71
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
232,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 907
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
696,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
696,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
202,85
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
202,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 522.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
172,42
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
172,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Gkn
272,59
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
272,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
240,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
240,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 497
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
180,48
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
180,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 515
Rozwiń więcej danych
222,97
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
222,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 486.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
222,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
222,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 522.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
224,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
224,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 906
Wymiar gwintu: 24x1,5
Rozwiń więcej danych
207,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
207,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 845.6
Rozwiń więcej danych
440,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
440,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu LANCIA YPSILON, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie LANCIA YPSILON można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie LANCIA YPSILON jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach LANCIA YPSILON półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu LANCIA YPSILON, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu LANCIA YPSILON są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.