24 produktów
Wybierz auto
LPRDS60332
Długość [mm]: 497.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
230,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 01.10
230,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492257
Długość [mm]: 486.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
220,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
220,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492258
Długość [mm]: 522.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
222,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
222,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWFT031
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 515
Rozwiń więcej danych
167,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 01.10
167,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWFT020
Ograniczenia producenta: Gkn
269,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 01.10
269,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
205,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
205,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR471588
Długość [mm]: 522.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
169,17
zł/szt.
Kraków: pt. 03.10
U ciebie: pt. 03.10
169,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR471589
Długość [mm]: 480
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
156,67
zł/szt.
Kraków: pt. 03.10
U ciebie: pt. 03.10
156,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LOB304660
Długość [mm]: 494.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
528,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 01.10
528,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 187,89 zł
LOB304659
Długość [mm]: 479.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
560,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 01.10
560,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
LOB304657
Długość [mm]: 486.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
538,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 01.10
538,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
455,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 01.10
455,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
0510491126
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
214,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
214,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP217054
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 472
Rozwiń więcej danych
189,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
189,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217146
Długość [mm]: 522
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
191,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
191,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217147
Długość [mm]: 480
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
192,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 01.10
192,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217172
Długość [mm]: 486
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
194,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
194,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190163
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
205,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
205,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217082
Długość [mm]: 514
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
182,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
182,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR441051
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
199,04
zł/szt.
Kraków: pt. 03.10
U ciebie: pt. 03.10
199,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu LANCIA YPSILON III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie LANCIA YPSILON III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie LANCIA YPSILON III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach LANCIA YPSILON III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu LANCIA YPSILON III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu LANCIA YPSILON III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.