19 produktów
Wybierz auto
LOB304660
Długość [mm]: 494.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
528,26
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
528,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 193,52 zł
LOB304659
Długość [mm]: 479.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
566,38
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
566,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
460,78
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
460,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
0369VKJC8196
Długość [mm]: 907
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
692,00
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
692,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60332
Długość [mm]: 497.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
227,53
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
227,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWFT020
Ograniczenia producenta: Gkn
285,42
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFT031
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 515
Rozwiń więcej danych
220,82
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
220,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190163
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
233,96
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
233,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492257
Długość [mm]: 486.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
220,23
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
220,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492258
Długość [mm]: 522.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
222,55
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
222,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491126
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
306,03
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
306,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR471588
Długość [mm]: 522.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
170,77
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
170,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR454237
Długość [mm]: 497
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
178,75
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
178,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217066
Długość [mm]: 497
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
182,29
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
182,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217082
Długość [mm]: 514
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
200,01
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
200,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217147
Długość [mm]: 480
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
197,54
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
197,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217146
Długość [mm]: 522
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
195,28
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
195,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217172
Długość [mm]: 486
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
198,14
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
198,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC2584
Długość [mm]: 760
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
371,35
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
371,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu LANCIA YPSILON III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie LANCIA YPSILON III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie LANCIA YPSILON III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach LANCIA YPSILON III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu LANCIA YPSILON III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu LANCIA YPSILON III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.