88 produktów
Wybierz auto
0499234226
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
246,35
zł/szt.
Kraków: pon. 19.05
U ciebie: pon. 19.05
246,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNWNMZ001
Strona zabudowy: Z tyłu
1 645,56
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
1 645,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190172
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
334,03
zł/szt.
Kraków: pon. 19.05
U ciebie: pon. 19.05
334,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499234225
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
252,33
zł/szt.
Kraków: pon. 19.05
U ciebie: pon. 19.05
252,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499234104
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 551
Rozwiń więcej danych
210,24
zł/szt.
Kraków: pon. 19.05
U ciebie: pon. 19.05
210,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP218325
Długość [mm]: 567
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
386,26
zł/szt.
Kraków: pon. 19.05
U ciebie: pon. 19.05
386,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP234088
Długość [mm]: 599
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
418,75
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
418,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0493ADM58951
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 8.97
Rozwiń więcej danych
320,90
zł/szt.
Kraków: pon. 19.05
U ciebie: pon. 19.05
320,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR466992
Długość [mm]: 652
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
278,18
zł/szt.
Kraków: czw. 22.05
U ciebie: czw. 22.05
278,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWMZ056
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
424,52
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
424,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWMZ076
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
409,06
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
409,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218324
Długość [mm]: 576
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
286,18
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
286,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499234039
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 643
Rozwiń więcej danych
260,94
zł/szt.
Kraków: pon. 19.05
U ciebie: pon. 19.05
260,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP234153
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 612
Rozwiń więcej danych
319,86
zł/szt.
Kraków: pon. 19.05
U ciebie: pon. 19.05
319,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP234165
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 555
Rozwiń więcej danych
348,96
zł/szt.
Kraków: pon. 19.05
U ciebie: pon. 19.05
348,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
637,61
zł/szt.
Kraków: pon. 19.05
U ciebie: pon. 19.05
637,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP234261
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 637
Rozwiń więcej danych
358,18
zł/szt.
Kraków: pon. 19.05
U ciebie: pon. 19.05
358,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461938
Długość [mm]: 576
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
235,02
zł/szt.
Kraków: czw. 22.05
U ciebie: czw. 22.05
235,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR461975
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 648
Rozwiń więcej danych
246,86
zł/szt.
Kraków: czw. 22.05
U ciebie: czw. 22.05
246,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWMZ052
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 540
Rozwiń więcej danych
285,42
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MAZDA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MAZDA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MAZDA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MAZDA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MAZDA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MAZDA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.