21 produktów
Wybierz auto
317,06
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
317,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME075
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
424,52
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
424,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME001
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 635
486,35
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
486,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME090
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-me-090
2 325,64
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
2 325,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB174098
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 628.7
Rozwiń więcej danych
788,35
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
788,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME019
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 675
575,44
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
575,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME074
455,45
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
455,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME038
293,15
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
293,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY0144981001
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 803
Rozwiń więcej danych
521,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.03
521,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC7742
Długość [mm]: 546
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
1 000,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.03
1 000,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1612211LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 508
Rozwiń więcej danych
256,03
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
256,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1612222
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 3.518
Rozwiń więcej danych
524,13
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
524,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC7740
Długość [mm]: 521
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
854,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.03
854,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC7741
Długość [mm]: 563
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
955,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.03
955,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492620
Strona zabudowy: Z przodu
464,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.03
464,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499235009
Długość [mm]: 660
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
233,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.03
233,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNWNME006
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 645
Rozwiń więcej danych
461,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.03
461,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
0550ASBZPS211
Ciężar [kg]: 4.34
731,46
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
731,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK54058
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 593
Rozwiń więcej danych
471,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.03
471,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME073
455,45
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
455,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MERCEDES-BENZ KLASA S, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MERCEDES-BENZ KLASA S można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA S jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MERCEDES-BENZ KLASA S półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MERCEDES-BENZ KLASA S, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ KLASA S są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.