43 produktów
Wybierz auto
0369VKJC2597
Długość [mm]: 918
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
484,71
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
484,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499238002
Długość [mm]: 917
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
296,09
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
296,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499238005
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
236,95
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
236,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499238001
Długość [mm]: 590
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
263,04
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
263,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC2610
Długość [mm]: 923
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
670,97
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
670,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC2608
Długość [mm]: 590
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
531,21
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
531,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC2596
Długość [mm]: 590
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
429,72
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
429,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499238003
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
324,76
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
324,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482465
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 886
Rozwiń więcej danych
296,26
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
296,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454973
Długość [mm]: 588
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
228,50
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
228,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWBM121
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
353,62
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
353,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS0910LA
486,45
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
486,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52548
Długość [mm]: 590
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
288,03
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
288,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP299288
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia automat. bezstopniowa (cvt)
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
254,83
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
254,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182854
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 4.49
Rozwiń więcej danych
370,46
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
370,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491026
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
300,90
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
300,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182443
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 4.944
Rozwiń więcej danych
332,03
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
332,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC2601
Długość [mm]: 887
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
827,04
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
827,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS0909RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
463,98
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
463,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205053
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
251,39
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
251,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MINI ONE/COOPER I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MINI ONE/COOPER I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MINI ONE/COOPER I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MINI ONE/COOPER I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MINI ONE/COOPER I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MINI ONE/COOPER I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.