40 produktów
Wybierz auto
0369VKJC2597
Długość [mm]: 918
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
485,16
zł/szt.
Kraków: wt. 14.10
U ciebie: wt. 14.10
485,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499238002
Długość [mm]: 917
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
290,34
zł/szt.
Kraków: wt. 14.10
U ciebie: wt. 14.10
290,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499238005
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
234,97
zł/szt.
Kraków: śr. 15.10
U ciebie: śr. 15.10
234,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC2596
Długość [mm]: 590
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
414,99
zł/szt.
Kraków: wt. 14.10
U ciebie: wt. 14.10
414,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499238001
Długość [mm]: 590
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
262,62
zł/szt.
Kraków: śr. 15.10
U ciebie: śr. 15.10
262,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC2610
Długość [mm]: 923
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
673,35
zł/szt.
Kraków: śr. 15.10
U ciebie: śr. 15.10
673,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499238003
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
290,48
zł/szt.
Kraków: wt. 14.10
U ciebie: wt. 14.10
290,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM020
245,73
zł/szt.
Kraków: śr. 15.10
U ciebie: śr. 15.10
245,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499201067
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
354,36
zł/szt.
Kraków: wt. 14.10
U ciebie: wt. 14.10
354,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
657,39
zł/szt.
Kraków: wt. 14.10
U ciebie: wt. 14.10
657,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LPRDS52268
Długość [mm]: 890
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
450,79
zł/szt.
Kraków: wt. 14.10
U ciebie: wt. 14.10
450,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492423
Długość [mm]: 943
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
347,09
zł/szt.
Kraków: wt. 14.10
U ciebie: wt. 14.10
347,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492424
Długość [mm]: 950
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
351,72
zł/szt.
Kraków: wt. 14.10
U ciebie: wt. 14.10
351,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491136
Długość [mm]: 590
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
217,61
zł/szt.
Kraków: wt. 14.10
U ciebie: wt. 14.10
217,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
642,10
zł/szt.
Kraków: śr. 15.10
U ciebie: śr. 15.10
642,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 81,99 zł
0499205026
Długość [mm]: 591
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
216,01
zł/szt.
Kraków: wt. 14.10
U ciebie: wt. 14.10
216,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS52267
Długość [mm]: 620
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
288,33
zł/szt.
Kraków: wt. 14.10
U ciebie: wt. 14.10
288,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM119
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
250,67
zł/szt.
Kraków: wt. 14.10
U ciebie: wt. 14.10
250,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190207
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
337,65
zł/szt.
Kraków: wt. 14.10
U ciebie: wt. 14.10
337,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482465
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 886
Rozwiń więcej danych
300,81
zł/szt.
Kraków: pt. 17.10
U ciebie: pt. 17.10
300,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MINI ONE/COOPER I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MINI ONE/COOPER I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MINI ONE/COOPER I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MINI ONE/COOPER I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MINI ONE/COOPER I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MINI ONE/COOPER I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.