Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do MINI ONE/COOPER I

43 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 918

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

484,71

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

484,71

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 917

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

296,09

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

296,09

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

236,95

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

236,95

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 590

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

263,04

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

263,04

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 923

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

670,97

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

670,97

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 590

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

531,21

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

531,21

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 590

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

429,72

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

429,72

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

324,76

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

324,76

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 886

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

296,26

zł/szt.

Kraków: pt. 24.01

U ciebie: pt. 24.01

296,26

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 588

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

228,50

zł/szt.

Kraków: pt. 24.01

U ciebie: pt. 24.01

228,50

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

353,62

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

353,62

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

486,45

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

486,45

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 590

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

288,03

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

288,03

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia automat. bezstopniowa (cvt)

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

254,83

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

254,83

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 4.49

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

370,46

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

370,46

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

300,90

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

300,90

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 4.944

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

332,03

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

332,03

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 887

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

827,04

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

827,04

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26

Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22

463,98

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

463,98

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

251,39

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

251,39

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MINI ONE/COOPER I

Wał napędowy w samochodzie MINI ONE/COOPER I – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie MINI ONE/COOPER I?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MINI ONE/COOPER I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie MINI ONE/COOPER I?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie MINI ONE/COOPER I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie MINI ONE/COOPER I – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MINI ONE/COOPER I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie MINI ONE/COOPER I

W pojazdach MINI ONE/COOPER I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MINI ONE/COOPER I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

MINI ONE/COOPER I – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MINI ONE/COOPER I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.