70 produktów
Wybierz auto
0369VKJC2597
Długość [mm]: 918
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
488,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
488,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499238002
Długość [mm]: 917
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
290,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
290,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499238005
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
234,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
234,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC2596
Długość [mm]: 590
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
414,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
414,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205130
Długość [mm]: 895
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
431,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 18.09
431,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499238003
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
290,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
290,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499238001
Długość [mm]: 590
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
255,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 18.09
255,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205063
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
252,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 18.09
252,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC2608
Długość [mm]: 590
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
533,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 18.09
533,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC2610
Długość [mm]: 923
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
673,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 18.09
673,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205071
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
349,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
349,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM171
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
610,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 18.09
610,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM172
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
440,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
440,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190207
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
337,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
337,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
642,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 18.09
642,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 81,99 zł
MAX492425
291,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
291,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52547
Długość [mm]: 917
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
375,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
375,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52548
Długość [mm]: 590
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
286,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
286,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52268
Długość [mm]: 890
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
450,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
450,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
657,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
657,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MINI ONE/COOPER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MINI ONE/COOPER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MINI ONE/COOPER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MINI ONE/COOPER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MINI ONE/COOPER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MINI ONE/COOPER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.