72 produktów
Wybierz auto
0499238002
Długość [mm]: 917
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
299,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 18.06
299,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC2597
Długość [mm]: 918
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
488,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 18.06
488,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499238005
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
239,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 18.06
239,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC2596
Długość [mm]: 590
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
415,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 18.06
415,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499238001
Długość [mm]: 590
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
271,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 18.06
271,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499238003
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
299,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 18.06
299,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205063
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
273,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 18.06
273,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205130
Długość [mm]: 895
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
465,71
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
465,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC2608
Długość [mm]: 590
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
539,20
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
539,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC2610
Długość [mm]: 923
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
681,05
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
681,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205071
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
342,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 18.06
342,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52268
Długość [mm]: 890
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
455,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 18.06
455,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
919,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 18.06
919,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
HAR482465
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 886
Rozwiń więcej danych
314,31
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
314,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY3144980046
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 901
Rozwiń więcej danych
433,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 18.06
433,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY3144980047
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 619
Rozwiń więcej danych
351,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 18.06
351,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
648,34
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
648,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 81,99 zł
HAR454973
Długość [mm]: 588
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
242,32
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
242,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR464666
Długość [mm]: 590
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
216,62
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
216,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB182424
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.744
Rozwiń więcej danych
312,62
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
312,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MINI ONE/COOPER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MINI ONE/COOPER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MINI ONE/COOPER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MINI ONE/COOPER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MINI ONE/COOPER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MINI ONE/COOPER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.