Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do MINI ONE/COOPER II

17 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Strona zabudowy: z lewej, Oś przednia, Długość...
263,80 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Strona zabudowy: z prawej, Oś przednia, Długoś�...
342,45 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, Ciężar [kg]: 5.554, Wymiar gwintu: M22x1,5, Uzębienie zew...
448,06 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, Długość [mm]: 619, Uzębienie zewnętrzne od strony koła...
396,71 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 590, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
213,52 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 620, Wymiar gwintu: M22x1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26, Uzębienie...
373,27 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 902, Wymiar gwintu: M22x1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26, Uzębienie...
508,45 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 917, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
378,42 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: SKFVKJC2023

Wał napędowy SKF VKJC 2023

Długość [mm]: 920, Wymiar gwintu: M22x1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26, Uzębienie...
539,53 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: SKFVKJC8106

Wał napędowy SKF VKJC 8106

Długość [mm]: 604, Wymiar gwintu: M22x1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26, Uzębienie...
292,26 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 590, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
266,62 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Strona zabudowy: z lewej, Oś przednia, Długość...
261,60 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 901, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
314,41 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
388,97 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: SKFVKJC1915

Wał napędowy SKF VKJC 1915

Długość [mm]: 590, Wymiar gwintu: M22X1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26, Uzębienie...
497,26 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia automatyczna, Strona zabudowy: z lewej, Oś przednia, Długoś�...
259,91 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
267,40 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MINI

Wał napędowy w samochodzie MINI ONE/COOPER II – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie MINI ONE/COOPER II?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MINI ONE/COOPER II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie MINI ONE/COOPER II?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie MINI ONE/COOPER II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie MINI ONE/COOPER II – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MINI ONE/COOPER II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie MINI ONE/COOPER II

W pojazdach MINI ONE/COOPER II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MINI ONE/COOPER II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

MINI ONE/COOPER II – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MINI ONE/COOPER II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.