23 produktów
Wybierz auto
GSP205130
Długość [mm]: 895
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
465,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
465,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205063
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
268,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
268,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205071
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
345,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
345,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR464666
Długość [mm]: 590
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
216,62
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
216,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR461887
Długość [mm]: 619
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
209,38
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
209,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR461888
Długość [mm]: 901
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
321,38
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
321,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8106
Długość [mm]: 604
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
333,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
333,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205024
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
260,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
260,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492422
Długość [mm]: 590
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
235,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
235,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS52547
Długość [mm]: 917
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
379,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
379,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM173
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
481,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
481,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM020
259,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
259,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52548
Długość [mm]: 590
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
288,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
288,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM021
341,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
341,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181520
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.554
Rozwiń więcej danych
431,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
431,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205045
Długość [mm]: 901
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
311,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
311,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC1915
Długość [mm]: 590
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
487,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
487,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC2023
Długość [mm]: 920
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
575,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
575,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8018
Długość [mm]: 902
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
514,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
514,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8129
Długość [mm]: 620
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
390,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
390,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MINI ONE/COOPER II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MINI ONE/COOPER II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MINI ONE/COOPER II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MINI ONE/COOPER II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MINI ONE/COOPER II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MINI ONE/COOPER II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.