Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do MINI ONE/COOPER II

21 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa GSP 205063

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

273,14

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 18.06

273,14

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 205071

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

342,44

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 18.06

342,44

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 205130

Długość [mm]: 895

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

465,71

zł/szt.

Kraków: pt. 20.06

U ciebie: pt. 20.06

465,71

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 464 666

Długość [mm]: 590

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

216,62

zł/szt.

Kraków: wt. 24.06

U ciebie: wt. 24.06

216,62

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 314 498 0046

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 901

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

433,77

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 18.06

433,77

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 314 498 0047

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 619

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

351,85

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 18.06

351,85

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 181520

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 5.554

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

427,35

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 18.06

427,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 205024

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

260,54

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 18.06

260,54

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 205041

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

249,69

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 18.06

249,69

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 205086

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

409,38

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 18.06

409,38

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 205045

Długość [mm]: 901

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

308,27

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 18.06

308,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2422

Długość [mm]: 590

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

235,65

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 18.06

235,65

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LPR DS52547

Długość [mm]: 917

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

379,63

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 18.06

379,63

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SKF VKJC 1915

Długość [mm]: 590

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

487,08

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 18.06

487,08

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 8018

Długość [mm]: 902

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

516,06

zł/szt.

Kraków: pt. 20.06

U ciebie: pt. 20.06

516,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SKF VKJC 8106

Długość [mm]: 604

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

333,66

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 18.06

333,66

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 461 887

Długość [mm]: 619

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

209,38

zł/szt.

Kraków: wt. 24.06

U ciebie: wt. 24.06

209,38

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 461 888

Długość [mm]: 901

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

321,38

zł/szt.

Kraków: wt. 24.06

U ciebie: wt. 24.06

321,38

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

341,24

zł/szt.

Kraków: pt. 20.06

U ciebie: pt. 20.06

341,24

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

271,03

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 18.06

271,03

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MINI ONE/COOPER II

Wał napędowy w samochodzie MINI ONE/COOPER II – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie MINI ONE/COOPER II?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MINI ONE/COOPER II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie MINI ONE/COOPER II?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie MINI ONE/COOPER II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie MINI ONE/COOPER II – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MINI ONE/COOPER II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie MINI ONE/COOPER II

W pojazdach MINI ONE/COOPER II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MINI ONE/COOPER II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

MINI ONE/COOPER II – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MINI ONE/COOPER II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.