8 produktów
Wybierz auto
0499241221
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 1115
Rozwiń więcej danych
232,14
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
232,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWNS154
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Numer seryjny: Npw-ns-154
254,50
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
254,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWNS156
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 1117
Rozwiń więcej danych
269,85
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
269,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499241179
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 617
Rozwiń więcej danych
190,42
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
190,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC7476
Długość [mm]: 1118.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
367,30
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
367,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492436
256,66
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
256,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492437
248,26
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
248,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNWPNS019
133,95
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
133,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu NISSAN PATROL GR V, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie NISSAN PATROL GR V można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie NISSAN PATROL GR V jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach NISSAN PATROL GR V półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu NISSAN PATROL GR V, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu NISSAN PATROL GR V są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.