Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do OPEL ASTRA G

45 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

396,00

zł/szt.

Kraków: wt. 18.03

U ciebie: wt. 18.03

396,00

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

308,35

zł/szt.

Kraków: wt. 18.03

U ciebie: wt. 18.03

308,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 961

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

329,03

zł/szt.

Kraków: wt. 18.03

U ciebie: wt. 18.03

329,03

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 592

Wymiar gwintu: M20x1.0

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

574,67

zł/szt.

Kraków: wt. 18.03

U ciebie: wt. 18.03

574,67

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Długość [mm]: 615

Wymiar gwintu: M20x1.0

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

589,35

zł/szt.

Kraków: wt. 18.03

U ciebie: wt. 18.03

589,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Długość [mm]: 951

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

239,39

zł/szt.

Kraków: wt. 18.03

U ciebie: wt. 18.03

239,39

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

426,72

zł/szt.

Kraków: wt. 18.03

U ciebie: wt. 18.03

426,72

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33

Długość 1 [mm]: 960

385,41

zł/szt.

Kraków: śr. 19.03

U ciebie: śr. 19.03

385,41

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33

Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 34

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

331,55

zł/szt.

Kraków: śr. 19.03

U ciebie: śr. 19.03

331,55

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 595

Wymiar gwintu: M20x1.0

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

498,82

zł/szt.

Kraków: wt. 18.03

U ciebie: wt. 18.03

498,82

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

265,19

zł/szt.

Kraków: wt. 18.03

U ciebie: wt. 18.03

265,19

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 656

Wymiar gwintu: M20x1.0

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

209,12

zł/szt.

Kraków: wt. 18.03

U ciebie: wt. 18.03

209,12

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 595

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

231,60

zł/szt.

Kraków: wt. 18.03

U ciebie: wt. 18.03

231,60

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 962

Wymiar gwintu: 20x1

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

453,55

zł/szt.

Kraków: śr. 19.03

U ciebie: śr. 19.03

453,55

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 595

Wymiar gwintu: 20x1

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

360,50

zł/szt.

Kraków: wt. 18.03

U ciebie: wt. 18.03

360,50

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 595

Wymiar gwintu: M20 x 1

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

218,92

zł/szt.

Kraków: pt. 21.03

U ciebie: pt. 21.03

218,92

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 952

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

476,25

zł/szt.

Kraków: wt. 18.03

U ciebie: wt. 18.03

476,25

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

604,86

zł/szt.

Kraków: wt. 18.03

U ciebie: wt. 18.03

604,86

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

415,01

zł/szt.

Kraków: wt. 18.03

U ciebie: wt. 18.03

415,01

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

604,87

zł/szt.

Kraków: wt. 18.03

U ciebie: wt. 18.03

604,87

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do OPEL ASTRA G

Wał napędowy w samochodzie OPEL ASTRA G – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie OPEL ASTRA G?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL ASTRA G, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie OPEL ASTRA G?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL ASTRA G można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie OPEL ASTRA G – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL ASTRA G jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie OPEL ASTRA G

W pojazdach OPEL ASTRA G półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL ASTRA G, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

OPEL ASTRA G – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL ASTRA G są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.