198 produktów
Wybierz auto
0499221056
Długość [mm]: 595
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
201,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
201,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499260013
Długość [mm]: 595
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
224,02
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
224,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499221073
Długość [mm]: 578
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
244,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
244,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0408170350
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
399,85
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
399,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221051
Długość [mm]: 579
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
269,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
269,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP260035
Długość [mm]: 961
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
332,23
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
332,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4989
Długość [mm]: 595.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
450,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
450,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP244082
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
302,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
302,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1472
Długość [mm]: 575
Wymiar gwintu: 22x1.5
Rozwiń więcej danych
734,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
734,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221055
Długość [mm]: 950
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
322,81
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
322,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK53014
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 691.3
Rozwiń więcej danych
656,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
656,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK53015
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 618
Rozwiń więcej danych
529,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
529,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1812ZAFCRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 2.9
Rozwiń więcej danych
242,49
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
242,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP221075
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
391,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
391,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9520R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów: 34
Rozwiń więcej danych
414,14
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
414,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP221111
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
301,46
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
301,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491811
Długość [mm]: 580
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
293,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
293,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221062
Długość [mm]: 595
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
247,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
247,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491151
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 595
Rozwiń więcej danych
239,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
239,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499244028
Długość [mm]: 590
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
237,26
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
237,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL ASTRA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL ASTRA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL ASTRA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL ASTRA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL ASTRA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL ASTRA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.