Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do OPEL ASTRA

195 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 595

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

199,57

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

199,57

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 961

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

330,33

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

330,33

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 593.5

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

509,83

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

509,83

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

312,36

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

312,36

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 579

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

266,88

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

266,88

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 578

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

246,69

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

246,69

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 2.9

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

272,97

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

272,97

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

396,00

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

396,00

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 575

Wymiar gwintu: 22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

733,02

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

733,02

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 950

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

340,29

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

340,29

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 595.5

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

513,42

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

513,42

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 570

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

644,37

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

644,37

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Długość [mm]: 564

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

782,85

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

782,85

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Długość [mm]: 573

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

583,10

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

583,10

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Długość [mm]: 577

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

811,91

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

811,91

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Długość [mm]: 564

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

835,73

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

835,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 79,95 zł

Długość [mm]: 593

Wymiar gwintu: 22x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

299,71

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

299,71

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 595

Wymiar gwintu: 22x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

325,72

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

325,72

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 577

Wymiar gwintu: 22x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

351,35

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

351,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 595

Wymiar gwintu: M20x1.0

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

498,82

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

498,82

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do OPEL ASTRA

Wał napędowy w samochodzie OPEL ASTRA – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie OPEL ASTRA?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL ASTRA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie OPEL ASTRA?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL ASTRA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie OPEL ASTRA – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL ASTRA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie OPEL ASTRA

W pojazdach OPEL ASTRA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL ASTRA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

OPEL ASTRA – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL ASTRA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.