201 produktów
Wybierz auto
SNRDK53015
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 618
Rozwiń więcej danych
524,23
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
524,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK53014
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 691.3
Rozwiń więcej danych
650,32
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
650,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221056
Długość [mm]: 595
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
199,57
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
199,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499221051
Długość [mm]: 579
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
266,88
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
266,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221073
Długość [mm]: 578
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
242,04
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
242,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0408170350
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
381,57
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
381,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY6144980083
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 586
Rozwiń więcej danych
327,35
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
327,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP260035
Długość [mm]: 961
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
329,03
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
329,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1388
Długość [mm]: 593.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
454,48
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
454,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4989
Długość [mm]: 595.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
452,01
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
452,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1472
Długość [mm]: 575
Wymiar gwintu: 22x1.5
Rozwiń więcej danych
727,64
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
727,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP244082
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
326,02
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
326,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWPL139
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
327,16
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
327,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461942
Długość [mm]: 950
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
275,42
zł/szt.
Kraków: czw. 12.06
U ciebie: czw. 12.06
275,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170852
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
528,27
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
528,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
369,31
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
369,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
387,71
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
387,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52481
Długość [mm]: 580
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
316,31
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
316,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221074
Długość [mm]: 589
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
329,39
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
329,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244052
Długość [mm]: 573
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
277,45
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
277,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL ASTRA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL ASTRA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL ASTRA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL ASTRA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL ASTRA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL ASTRA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.