195 produktów
Wybierz auto
0499221056
Długość [mm]: 595
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
199,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
199,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP260035
Długość [mm]: 961
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
330,33
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
330,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1388
Długość [mm]: 593.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
509,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
509,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP244082
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
312,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
312,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221051
Długość [mm]: 579
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
266,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
266,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221073
Długość [mm]: 578
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
246,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
246,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES1812ZAFCRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 2.9
Rozwiń więcej danych
272,97
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
272,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170350
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
396,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
396,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1472
Długość [mm]: 575
Wymiar gwintu: 22x1.5
Rozwiń więcej danych
733,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
733,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY6144980084
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 950
Rozwiń więcej danych
340,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
340,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4989
Długość [mm]: 595.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
513,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
513,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
644,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
644,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
782,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
782,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
583,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
583,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
811,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
811,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
835,73
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
835,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
299,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
299,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
325,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
325,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
351,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
351,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
498,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
498,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL ASTRA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL ASTRA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL ASTRA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL ASTRA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL ASTRA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL ASTRA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.