101 produktów
Wybierz auto
0499221056
Długość [mm]: 595
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
201,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
201,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY6144980083
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 586
Rozwiń więcej danych
334,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
334,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY6144980084
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 950
Rozwiń więcej danych
335,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
335,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221055
Długość [mm]: 950
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
294,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
294,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221073
Długość [mm]: 578
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
244,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
244,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499221051
Długość [mm]: 579
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
269,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
269,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1388
Długość [mm]: 593.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
461,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
461,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1472
Długość [mm]: 575
Wymiar gwintu: 22x1.5
Rozwiń więcej danych
734,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
734,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
326,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
326,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52480
Długość [mm]: 598
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
322,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
322,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170852
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
533,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
533,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408171184
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
614,41
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
614,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408171189
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
757,16
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
757,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1243100680
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 585
Rozwiń więcej danych
197,16
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
197,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS52481
Długość [mm]: 580
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
319,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
319,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWPL089
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 570
Rozwiń więcej danych
288,19
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
288,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221063
Długość [mm]: 586
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
299,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
299,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9514L
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
459,90
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
459,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244097
Długość [mm]: 588
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
323,82
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
323,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181923
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.586
Rozwiń więcej danych
429,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
429,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL ASTRA H, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL ASTRA H można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL ASTRA H jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL ASTRA H półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL ASTRA H, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL ASTRA H są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.