99 produktów
Wybierz auto
0499221056
Długość [mm]: 595
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
199,57
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
199,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1388
Długość [mm]: 593.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
509,83
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
509,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1472
Długość [mm]: 575
Wymiar gwintu: 22x1.5
Rozwiń więcej danych
733,02
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
733,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221073
Długość [mm]: 578
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
242,05
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
242,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499221051
Długość [mm]: 579
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
266,88
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
266,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
286,37
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
286,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461961
Długość [mm]: 581
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
262,80
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
262,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR468932
Długość [mm]: 563
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
283,58
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
283,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK53028
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 952
Rozwiń więcej danych
494,81
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
494,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP221111
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
138,84
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
138,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499244031
Długość [mm]: 559
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
209,47
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
209,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499244028
Długość [mm]: 590
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
246,32
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
246,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1386
Długość [mm]: 560
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
425,00
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
425,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1471
Długość [mm]: 591
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
641,45
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
641,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1464
Długość [mm]: 571
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
459,84
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
459,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408171185
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
621,00
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
621,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408171184
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
637,42
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
637,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244029
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 5-biegowa, z autom. przełączaniem
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
314,37
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
314,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244030
Długość [mm]: 952
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
309,67
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
309,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244052
Długość [mm]: 573
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
288,11
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
288,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL ASTRA H, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL ASTRA H można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL ASTRA H jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL ASTRA H półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL ASTRA H, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL ASTRA H są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.