96 produktów
Wybierz auto
0499221056
Długość [mm]: 595
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
199,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
199,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499221055
Długość [mm]: 950
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
291,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
291,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY6144980084
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 950
Rozwiń więcej danych
331,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
331,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY6144980083
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 586
Rozwiń więcej danych
331,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
331,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1388
Długość [mm]: 593.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
461,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
461,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221051
Długość [mm]: 579
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
249,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
249,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499221073
Długość [mm]: 578
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
241,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
241,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1472
Długość [mm]: 575
Wymiar gwintu: 22x1.5
Rozwiń więcej danych
727,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
727,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
302,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
302,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244029
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 5-biegowa, z autom. przełączaniem
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
273,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
273,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244031
Długość [mm]: 559
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
190,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
190,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499260016
Długość [mm]: 588
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
256,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
256,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1471
Długość [mm]: 591
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
645,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
645,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK53028
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 952
Rozwiń więcej danych
478,36
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
478,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190219
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
304,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
304,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491807
Długość [mm]: 570
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
369,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
369,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1386
Długość [mm]: 560
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
422,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
422,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP221111
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
313,14
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
313,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182436
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 5.66
Rozwiń więcej danych
236,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
236,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC8275
Długość [mm]: 602
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
484,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
484,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL ASTRA H, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL ASTRA H można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL ASTRA H jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL ASTRA H półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL ASTRA H, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL ASTRA H są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.