95 produktów
Wybierz auto
MEY6144980084
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 950
Rozwiń więcej danych
328,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
328,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221056
Długość [mm]: 595
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
199,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
199,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1388
Długość [mm]: 593.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
454,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
454,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221051
Długość [mm]: 579
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
266,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
266,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221073
Długość [mm]: 578
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
242,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
242,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1472
Długość [mm]: 575
Wymiar gwintu: 22x1.5
Rozwiń więcej danych
738,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
738,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY6144980083
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 586
Rozwiń więcej danych
327,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
327,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
959,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
959,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
638,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
638,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
775,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
775,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
803,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
803,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
826,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
826,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
LOB304428
Długość [mm]: 605.7
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
702,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
702,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
LOB304433
Długość [mm]: 968.7
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
690,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
690,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
NTYNPWPL139
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
327,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
327,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492592
Długość [mm]: 602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
320,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
320,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181278
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.628
Rozwiń więcej danych
302,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
302,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190219
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
286,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
286,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8275
Długość [mm]: 602
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
490,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
490,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8278
Długość [mm]: 581
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
390,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
390,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL ASTRA H, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL ASTRA H można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL ASTRA H jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL ASTRA H półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL ASTRA H, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL ASTRA H są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.