38 produktów
Wybierz auto
SKFVKJC4989
Długość [mm]: 595.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
445,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
445,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492455
Długość [mm]: 618
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
245,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
245,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
800,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
800,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 74,18 zł
711,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
711,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 81,99 zł
675,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
675,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
889,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
889,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
288,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
288,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP208077
Długość [mm]: 951
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
255,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
255,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5797
Długość [mm]: 589
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
618,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
618,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4904
Długość [mm]: 597
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
405,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
405,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491835
Długość [mm]: 986
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
230,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
230,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP221075
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
387,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
387,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5907
Długość [mm]: 982
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
384,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
384,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK53024
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 590
Rozwiń więcej danych
404,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
404,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5908
Długość [mm]: 618
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
445,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
445,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWPL073
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
308,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP221072
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
134,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
134,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491834
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
269,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
269,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492456
Długość [mm]: 595.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
305,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
305,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492593
Długość [mm]: 597
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
258,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
258,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL ASTRA J, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL ASTRA J można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL ASTRA J jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL ASTRA J półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL ASTRA J, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL ASTRA J są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.