73 produktów
Wybierz auto
0499299151
Długość [mm]: 1144
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
313,58
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
313,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980020
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1144
Rozwiń więcej danych
361,91
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
361,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244004
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
237,28
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
237,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499299286
Długość [mm]: 700
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
254,55
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
254,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250166
Długość [mm]: 663
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
238,08
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
238,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
565,51
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
565,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB303501
Długość [mm]: 1148
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
582,00
zł/szt.
Kraków: wt. 18.11
U ciebie: wt. 18.11
582,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
LOB303506
Długość [mm]: 1158
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
737,36
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
737,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
649,81
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
649,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
SRL3254612
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 1144
Rozwiń więcej danych
404,65
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
404,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL3664616
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 1132
Rozwiń więcej danych
473,75
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
473,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX490837
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
252,91
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
252,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491050
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
312,89
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
312,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX490834
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 663
Rozwiń więcej danych
257,42
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
257,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5996
Długość [mm]: 661
Otwór o śr [mm]: 9.5
Rozwiń więcej danych
412,85
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
412,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190078
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
326,08
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
326,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL3254613
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 663
Rozwiń więcej danych
420,52
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
420,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8404
Długość [mm]: 1127
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
561,31
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
561,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8533
Długość [mm]: 695
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
506,67
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
506,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1638
Długość [mm]: 1121
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
566,68
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
566,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL MOVANO A, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL MOVANO A można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL MOVANO A jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL MOVANO A półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL MOVANO A, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL MOVANO A są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.