75 produktów
Wybierz auto
0499299151
Długość [mm]: 1144
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
323,10
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
323,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980020
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1144
Rozwiń więcej danych
361,25
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
361,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244004
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
249,10
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
249,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250166
Długość [mm]: 663
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
245,23
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
245,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499299286
Długość [mm]: 700
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
267,33
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
267,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL170870
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
364,06
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
364,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK53031
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 663
Rozwiń więcej danych
421,10
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
421,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL171037
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
880,79
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
880,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
342,98
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
342,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27173
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
296,96
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
296,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980113
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1126
Rozwiń więcej danych
395,05
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
395,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461223
Długość [mm]: 1127
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
316,63
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
316,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190311
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
308,88
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
308,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461956
Długość [mm]: 701
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
240,53
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
240,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27191
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]: 65.2
Rozwiń więcej danych
406,56
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
406,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB303501
Długość [mm]: 1148
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
587,65
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
587,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
372,47
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
372,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB303506
Długość [mm]: 1158
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
751,96
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
751,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
576,70
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
576,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
705,65
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
705,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL MOVANO A, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL MOVANO A można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL MOVANO A jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL MOVANO A półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL MOVANO A, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL MOVANO A są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.