73 produktów
Wybierz auto
0499299151
Długość [mm]: 1144
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
294,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
294,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980020
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1144
Rozwiń więcej danych
365,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
365,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244004
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
251,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
251,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299286
Długość [mm]: 700
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
269,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
269,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250166
Długość [mm]: 663
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
245,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
245,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWRE038
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
319,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
319,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490315
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1118
Rozwiń więcej danych
251,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
251,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250011
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
353,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
353,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK53031
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 663
Rozwiń więcej danych
421,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
421,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
342,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
342,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461956
Długość [mm]: 701
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
240,53
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
240,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX490837
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
255,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
255,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449017
Długość [mm]: 1158
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
371,59
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
371,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470850
Długość [mm]: 670
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
250,01
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
250,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB303506
Długość [mm]: 1158
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
751,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
751,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
FASFT27154
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
313,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
313,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9510LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Długość 1 [mm]: 670
Rozwiń więcej danych
310,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
310,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR162277
Długość [mm]: 685
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
254,68
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
254,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27153
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
234,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
234,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27156
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
336,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
336,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL MOVANO A, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL MOVANO A można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL MOVANO A jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL MOVANO A półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL MOVANO A, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL MOVANO A są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.