35 produktów
Wybierz auto
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
181,75
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
181,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 580
Rozwiń więcej danych
227,58
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
227,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 926
Rozwiń więcej danych
409,29
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
409,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 585
Rozwiń więcej danych
369,58
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
369,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
339,33
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
339,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 917
Rozwiń więcej danych
301,71
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
301,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 932
Wymiar gwintu: M20 x 1
Rozwiń więcej danych
280,65
zł/szt.
Kraków: pt. 11.07
U ciebie: pt. 11.07
280,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 926
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
268,93
zł/szt.
Kraków: pt. 11.07
U ciebie: pt. 11.07
268,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 573
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
255,68
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
255,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 573
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
227,87
zł/szt.
Kraków: pt. 11.07
U ciebie: pt. 11.07
227,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Delphi/gkn
Długość [mm]: 585
Rozwiń więcej danych
242,80
zł/szt.
Kraków: pt. 11.07
U ciebie: pt. 11.07
242,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 580
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
251,98
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
251,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 563
Rozwiń więcej danych
290,76
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
290,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
335,09
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
335,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
304,43
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
304,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ograniczenia producenta: Delphi/gkn
Długość [mm]: 585
Rozwiń więcej danych
690,72
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
690,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 579
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
305,94
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
305,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 926
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
288,29
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
288,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
210,81
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
210,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Delphi/gkn
Długość [mm]: 585
Rozwiń więcej danych
207,52
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
207,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL TIGRA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL TIGRA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL TIGRA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL TIGRA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL TIGRA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL TIGRA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.