Darmowa dostawa od 99 zł! Kod: DOSTAWA99

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do OPEL TIGRA

35 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa MAXGEAR 49-1673

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa MAXGEAR 49-1673

MAX491673

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 930

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

181,75

zł/szt.

Kraków: wt. 08.07

U ciebie: wt. 08.07

181,75

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1145

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa MAXGEAR 49-1145

0510491145

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 580

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

227,58

zł/szt.

Kraków: wt. 08.07

U ciebie: wt. 08.07

227,58

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK53.030

Darmowa dostawa od 99 zł

Wał napędowy SNR DK53.030

SNRDK53030

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 926

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

409,29

zł/szt.

Kraków: wt. 08.07

U ciebie: wt. 08.07

409,29

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa JP GROUP 1243100470

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa JP GROUP 1243100470

JPG1243100470

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 585

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

369,58

zł/szt.

Kraków: śr. 09.07

U ciebie: śr. 09.07

369,58

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa JP GROUP 1243100480

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa JP GROUP 1243100480

JPG1243100480

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 930

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

339,33

zł/szt.

Kraków: śr. 09.07

U ciebie: śr. 09.07

339,33

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa METELLI 17-0096

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa METELLI 17-0096

0408170096

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 917

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

301,71

zł/szt.

Kraków: śr. 09.07

U ciebie: śr. 09.07

301,71

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 447 511

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa HART 447 511

HAR447511

Długość [mm]: 932

Wymiar gwintu: M20 x 1

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

280,65

zł/szt.

Kraków: pt. 11.07

U ciebie: pt. 11.07

280,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 464 436

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa HART 464 436

HAR464436

Długość [mm]: 926

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

268,93

zł/szt.

Kraków: pt. 11.07

U ciebie: pt. 11.07

268,93

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 244001

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa GSP 244001

0499244001

Długość [mm]: 573

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

255,68

zł/szt.

Kraków: wt. 08.07

U ciebie: wt. 08.07

255,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 430 687

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa HART 430 687

HAR430687

Długość [mm]: 573

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

227,87

zł/szt.

Kraków: pt. 11.07

U ciebie: pt. 11.07

227,87

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 442 521

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa HART 442 521

HAR442521

Ograniczenia producenta: Delphi/gkn

Długość [mm]: 585

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

242,80

zł/szt.

Kraków: pt. 11.07

U ciebie: pt. 11.07

242,80

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 244061

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa GSP 244061

GSP244061

Długość [mm]: 580

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

251,98

zł/szt.

Kraków: wt. 08.07

U ciebie: wt. 08.07

251,98

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa METELLI 17-0095

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa METELLI 17-0095

0408170095

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 563

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

290,76

zł/szt.

Kraków: śr. 09.07

U ciebie: śr. 09.07

290,76

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190081

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190081

0400302004190081

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

335,09

zł/szt.

Kraków: wt. 08.07

U ciebie: wt. 08.07

335,09

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190222

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190222

MAG302004190222

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

304,43

zł/szt.

Kraków: wt. 08.07

U ciebie: wt. 08.07

304,43

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 304400

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa LÖBRO 304400

LOB304400

Ograniczenia producenta: Delphi/gkn

Długość [mm]: 585

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

690,72

zł/szt.

Kraków: wt. 08.07

U ciebie: wt. 08.07

690,72

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Półoś napędowa GSP 244045

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa GSP 244045

0499244045

Długość [mm]: 579

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

305,94

zł/szt.

Kraków: śr. 09.07

U ciebie: śr. 09.07

305,94

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 244075

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa GSP 244075

0499244075

Długość [mm]: 926

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

288,29

zł/szt.

Kraków: wt. 08.07

U ciebie: wt. 08.07

288,29

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2457

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa MAXGEAR 49-2457

MAX492457

210,81

zł/szt.

Kraków: wt. 08.07

U ciebie: wt. 08.07

210,81

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2458

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa MAXGEAR 49-2458

MAX492458

Ograniczenia producenta: Delphi/gkn

Długość [mm]: 585

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

207,52

zł/szt.

Kraków: wt. 08.07

U ciebie: wt. 08.07

207,52

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do OPEL TIGRA

Wał napędowy w samochodzie OPEL TIGRA – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie OPEL TIGRA?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL TIGRA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie OPEL TIGRA?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL TIGRA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie OPEL TIGRA – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL TIGRA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie OPEL TIGRA

W pojazdach OPEL TIGRA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL TIGRA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

OPEL TIGRA – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL TIGRA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.