28 produktów
Wybierz auto
SNRDK53029
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 573
Rozwiń więcej danych
303,58
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
303,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299069
Długość [mm]: 584
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
257,96
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
257,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8342
Długość [mm]: 584
Wymiar gwintu: M20x1.0
Rozwiń więcej danych
442,26
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
442,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1243100480
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
329,81
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
329,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244045
Długość [mm]: 579
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
235,98
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
235,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRL3221611
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 580
Rozwiń więcej danych
449,78
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
449,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP244061
Długość [mm]: 580
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
249,51
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
249,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190222
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
317,49
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
317,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
264,57
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
264,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244027
Długość [mm]: 580
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
241,55
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
241,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499244075
Długość [mm]: 926
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
285,52
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
285,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR464436
Długość [mm]: 926
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
253,53
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
253,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR442521
Ograniczenia producenta: Delphi/gkn
Długość [mm]: 585
Rozwiń więcej danych
228,93
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
228,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY6144980038
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
311,56
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
311,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492458
Ograniczenia producenta: Delphi/gkn
Długość [mm]: 585
Rozwiń więcej danych
205,53
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
205,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492457
270,24
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
270,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL3221610
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
356,59
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
356,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB304400
Ograniczenia producenta: Delphi/gkn
Długość [mm]: 585
Rozwiń więcej danych
619,84
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
619,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0510491145
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 580
Rozwiń więcej danych
225,34
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
225,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491146
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
232,67
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
232,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL TIGRA II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL TIGRA II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL TIGRA II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL TIGRA II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL TIGRA II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL TIGRA II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.