28 produktów
Wybierz auto
0510491145
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 580
Rozwiń więcej danych
227,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
227,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491673
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
181,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
181,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
243,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
243,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LOB304400
Ograniczenia producenta: Delphi/gkn
Długość [mm]: 585
Rozwiń więcej danych
588,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
588,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
MAX492458
Ograniczenia producenta: Delphi/gkn
Długość [mm]: 585
Rozwiń więcej danych
207,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
207,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRL3221610
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
360,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
360,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491146
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
234,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
234,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190082
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
306,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
306,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190081
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
290,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
290,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY6144980038
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
315,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
315,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299069
Długość [mm]: 584
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
231,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
231,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP244061
Długość [mm]: 580
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
251,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
251,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1243100470
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 585
Rozwiń więcej danych
368,75
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
368,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1243100480
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
338,56
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
338,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK53029
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 573
Rozwiń więcej danych
306,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
306,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK53030
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 926
Rozwiń więcej danych
409,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
409,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8342
Długość [mm]: 584
Wymiar gwintu: M20x1.0
Rozwiń więcej danych
454,72
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
454,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR442521
Ograniczenia producenta: Delphi/gkn
Długość [mm]: 585
Rozwiń więcej danych
243,03
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
243,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRL3221611
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 580
Rozwiń więcej danych
454,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
454,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190222
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
304,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
304,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL TIGRA II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL TIGRA II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL TIGRA II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL TIGRA II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL TIGRA II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL TIGRA II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.