Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do OPEL TIGRA II

28 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 573

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

303,58

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

303,58

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 584

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

257,96

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

257,96

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 584

Wymiar gwintu: M20x1.0

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

442,26

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

442,26

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 930

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

329,81

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

329,81

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 579

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

235,98

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

235,98

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 580

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

449,78

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

449,78

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 580

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

249,51

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

249,51

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

317,49

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

317,49

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 932

Wymiar gwintu: M20 x 1

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

264,57

zł/szt.

Kraków: pt. 24.01

U ciebie: pt. 24.01

264,57

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 580

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

241,55

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

241,55

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 926

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

285,52

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

285,52

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 926

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

253,53

zł/szt.

Kraków: pt. 24.01

U ciebie: pt. 24.01

253,53

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ograniczenia producenta: Delphi/gkn

Długość [mm]: 585

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

228,93

zł/szt.

Kraków: pt. 24.01

U ciebie: pt. 24.01

228,93

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 930

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

311,56

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

311,56

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ograniczenia producenta: Delphi/gkn

Długość [mm]: 585

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

205,53

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

205,53

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

270,24

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

270,24

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 930

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

356,59

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

356,59

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ograniczenia producenta: Delphi/gkn

Długość [mm]: 585

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

619,84

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

619,84

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 580

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

225,34

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

225,34

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 930

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

232,67

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

232,67

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do OPEL TIGRA II

Wał napędowy w samochodzie OPEL TIGRA II – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie OPEL TIGRA II?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL TIGRA II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie OPEL TIGRA II?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL TIGRA II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie OPEL TIGRA II – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL TIGRA II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie OPEL TIGRA II

W pojazdach OPEL TIGRA II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL TIGRA II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

OPEL TIGRA II – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL TIGRA II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.