11 produktów
Wybierz auto
0499244038
Długość [mm]: 595
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
289,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
289,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1620
Długość [mm]: 593
Wymiar gwintu: M20x1
Rozwiń więcej danych
722,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
722,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9508LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 34
Rozwiń więcej danych
335,08
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
335,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
268,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
268,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244039
Długość [mm]: 959
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
371,27
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
371,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
338,30
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
338,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR440052
Długość [mm]: 595
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
292,85
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
292,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
278,13
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
278,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490976
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 597
Rozwiń więcej danych
306,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
306,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490975
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 962
Rozwiń więcej danych
273,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
273,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170348
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 597
Rozwiń więcej danych
415,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
415,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL VECTRA B, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL VECTRA B można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL VECTRA B jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL VECTRA B półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL VECTRA B, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL VECTRA B są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.