62 produktów
Wybierz auto
0499221032
Długość [mm]: 605
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
232,52
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 02.05
232,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1453
Długość [mm]: 600
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
480,12
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 02.05
480,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491815
Długość [mm]: 606
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
313,81
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 02.05
313,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221053
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
286,15
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 02.05
286,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
704,25
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 02.05
704,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
MAX491865
Długość [mm]: 984
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
331,73
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 02.05
331,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490976
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 597
Rozwiń więcej danych
306,87
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 02.05
306,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWPL081
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
379,03
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 02.05
379,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170348
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 597
Rozwiń więcej danych
399,86
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 05.05
U ciebie: pon. 05.05
399,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP244077
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 955
Rozwiń więcej danych
321,08
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 02.05
321,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52489
Długość [mm]: 973
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
325,18
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 02.05
325,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490975
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 962
Rozwiń więcej danych
273,44
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 02.05
273,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWPPL001
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 444
Rozwiń więcej danych
133,95
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 02.05
133,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
266,99
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 02.05
266,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR448580
Długość [mm]: 605
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
207,91
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: śr. 07.05
U ciebie: śr. 07.05
207,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0408170275
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 588
Rozwiń więcej danych
304,89
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 05.05
U ciebie: pon. 05.05
304,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR483129
Długość [mm]: 628
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
253,95
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: śr. 07.05
U ciebie: śr. 07.05
253,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB304873
Długość [mm]: 621.1
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
1 014,14
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 02.05
1 014,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNPWBM021
354,97
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 05.05
U ciebie: pon. 05.05
354,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491767
Długość [mm]: 587
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
273,60
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 02.05
273,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL VECTRA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL VECTRA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL VECTRA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL VECTRA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL VECTRA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL VECTRA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.