60 produktów
Wybierz auto
0499221032
Długość [mm]: 605
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
232,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
232,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499221053
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
272,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
272,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1453
Długość [mm]: 600
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
475,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
475,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491815
Długość [mm]: 606
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
313,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
313,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244039
Długość [mm]: 959
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
371,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
371,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1425
Długość [mm]: 616
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
429,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
429,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244014
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 587
Rozwiń więcej danych
278,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
278,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP244020
Długość [mm]: 618
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
304,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
304,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWPPL001
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 444
Rozwiń więcej danych
133,95
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
133,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP260015
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
297,77
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
297,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM021
324,06
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
324,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491863
Długość [mm]: 600
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
252,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
252,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491864
Długość [mm]: 619
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
276,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
276,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
725,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
725,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
685,99
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
685,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
MAX491665
Długość [mm]: 588
Wymiar gwintu: M20x1
Rozwiń więcej danych
230,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
230,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490975
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 962
Rozwiń więcej danych
273,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
273,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK53034
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 987
Rozwiń więcej danych
505,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
505,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
266,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
266,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52490
Długość [mm]: 610
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
286,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
286,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL VECTRA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL VECTRA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL VECTRA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL VECTRA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL VECTRA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL VECTRA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.