Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do OPEL VECTRA C

42 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

GSP
MAXGEAR
SKF
HART
LÖBRO
NTY
LPR
FEBI BILSTEIN
MAGNETI MARELLI
SNR
Półoś napędowa GSP 221032

Długość [mm]: 605

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

232,52

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

232,52

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1453

Długość [mm]: 600

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

475,88

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

475,88

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1425

Długość [mm]: 616

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

429,28

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

429,28

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1815

Długość [mm]: 606

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

313,82

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

313,82

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 221053

Długość [mm]: 617

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

277,87

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

277,87

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190191

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

364,36

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

364,36

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1431

Długość [mm]: 597

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

648,80

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

648,80

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 483 129

Długość [mm]: 628

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

253,71

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

253,71

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-PL-081

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

303,94

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

303,94

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 221061

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

195,43

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

195,43

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1863

Długość [mm]: 600

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

279,46

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

279,46

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1766

Długość [mm]: 636

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

357,70

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

357,70

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1767

Długość [mm]: 587

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

273,62

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

273,62

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1814

Długość [mm]: 618

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

329,37

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

329,37

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1862

Długość [mm]: 597

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

374,10

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

374,10

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1864

Długość [mm]: 619

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

306,31

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

306,31

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1865

Długość [mm]: 984

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

331,73

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

331,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 460 880

Długość [mm]: 618

Wymiar gwintu: M24x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

275,81

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

275,81

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 181947

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 6.744

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

362,16

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

362,16

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1152

Długość [mm]: 605

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

244,18

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

244,18

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do OPEL VECTRA C

Wał napędowy w samochodzie OPEL VECTRA C – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie OPEL VECTRA C?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL VECTRA C, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie OPEL VECTRA C?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL VECTRA C można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie OPEL VECTRA C – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL VECTRA C jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie OPEL VECTRA C

W pojazdach OPEL VECTRA C półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL VECTRA C, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

OPEL VECTRA C – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL VECTRA C są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.