47 produktów
Wybierz auto
0499221032
Długość [mm]: 605
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
232,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
232,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1453
Długość [mm]: 600
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
497,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
497,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221053
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
277,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
277,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491815
Długość [mm]: 606
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
325,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
325,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52487
Długość [mm]: 587
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
330,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
330,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
288,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
288,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB304873
Długość [mm]: 621.1
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
1 024,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 024,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB304875
Długość [mm]: 617.2
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
507,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
507,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
869,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
869,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0499221036
Długość [mm]: 602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
282,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
282,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
658,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
658,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
FEB181947
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.744
Rozwiń więcej danych
375,95
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
375,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9532
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27
366,58
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
366,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52489
Długość [mm]: 973
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
327,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
327,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244080
Długość [mm]: 591
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
241,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
241,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR448580
Długość [mm]: 605
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
210,50
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
210,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWPL043
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
300,88
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
300,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWPL081
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
307,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
307,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52490
Długość [mm]: 610
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
288,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
288,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP217040
Długość [mm]: 987
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
342,65
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
342,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL VECTRA C, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL VECTRA C można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL VECTRA C jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL VECTRA C półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL VECTRA C, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL VECTRA C są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.