Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do OPEL VECTRA C

47 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 605

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

232,52

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

232,52

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 600

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

497,45

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

497,45

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 617

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

277,83

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

277,83

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 606

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

325,02

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

325,02

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 587

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

330,81

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

330,81

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 605

Wymiar gwintu: 24x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

288,56

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

288,56

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 621.1

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 024,30

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

1 024,30

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Długość [mm]: 617.2

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

507,25

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

507,25

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Długość [mm]: 619

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

869,95

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

869,95

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Długość [mm]: 602

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

282,19

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

282,19

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 627

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

658,90

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

658,90

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 6.744

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

375,95

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

375,95

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27

366,58

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

366,58

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 973

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

327,27

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

327,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 591

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

241,41

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

241,41

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 605

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

210,50

zł/szt.

Kraków: śr. 05.02

U ciebie: śr. 05.02

210,50

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

300,88

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

300,88

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

307,42

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

307,42

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 610

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

288,03

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

288,03

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 987

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

342,65

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

342,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do OPEL VECTRA C

Wał napędowy w samochodzie OPEL VECTRA C – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie OPEL VECTRA C?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL VECTRA C, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie OPEL VECTRA C?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL VECTRA C można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie OPEL VECTRA C – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL VECTRA C jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie OPEL VECTRA C

W pojazdach OPEL VECTRA C półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL VECTRA C, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

OPEL VECTRA C – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL VECTRA C są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.