-5% na klocki i tarcze hamulcowe przy zakupach od 149 zł! Kod: HAMULCE5
57 produktów
Wybierz auto
0499221032
Długość [mm]: 605
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
232,52
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
232,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1453
Długość [mm]: 600
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
475,88
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
475,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491815
Długość [mm]: 606
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
313,81
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
313,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221053
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
277,88
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
277,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490976
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 597
Rozwiń więcej danych
306,87
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
306,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491865
Długość [mm]: 984
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
331,73
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
331,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491767
Długość [mm]: 587
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
273,60
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
273,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491766
Długość [mm]: 636
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
357,68
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
357,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491814
Długość [mm]: 618
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
329,36
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
329,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491864
Długość [mm]: 619
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
306,29
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
306,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491862
Długość [mm]: 597
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
374,10
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
374,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170276
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 928
Rozwiń więcej danych
304,89
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
304,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170348
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 597
Rozwiń więcej danych
399,86
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
399,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60465
Długość [mm]: 600
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
347,81
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
347,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM021
337,96
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
337,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
725,51
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
725,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
LOB304873
Długość [mm]: 621.1
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
1 033,01
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
1 033,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
HAR442496
Długość [mm]: 594.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
319,78
zł/szt.
Kraków: pt. 23.05
U ciebie: pt. 23.05
319,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
205,20
zł/szt.
Kraków: pt. 23.05
U ciebie: pt. 23.05
205,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
685,99
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
685,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL VECTRA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL VECTRA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL VECTRA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL VECTRA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL VECTRA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL VECTRA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.