64 produktów
Wybierz auto
0499218271
Długość [mm]: 1013
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
311,59
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
311,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244039
Długość [mm]: 959
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
374,88
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
374,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491186
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 694
Rozwiń więcej danych
259,44
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
259,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462108
Długość [mm]: 1058
Wymiar gwintu: M22 x 1,5
Rozwiń więcej danych
327,56
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
327,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454242
Długość [mm]: 667
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
306,79
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
306,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491197
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1013
Rozwiń więcej danych
270,88
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
270,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC7748
Długość [mm]: 1018
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
501,85
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
501,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244038
Długość [mm]: 595
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
284,10
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
284,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK53033
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 694
Rozwiń więcej danych
551,62
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
551,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477829
Długość [mm]: 1020
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
377,36
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
377,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK55228
Długość [mm]: 637
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
497,48
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
497,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
354,59
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
354,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
648,03
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
648,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
BGADS7343L
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 695
Rozwiń więcej danych
567,91
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
567,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7343R
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1020
Rozwiń więcej danych
545,91
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
545,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491714
Długość [mm]: 1060
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
420,78
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
420,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB304783
Długość [mm]: 1045
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
1 034,75
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
1 034,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
290,52
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
290,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX490633
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
208,29
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
208,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491713
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
338,76
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
338,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL VIVARO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL VIVARO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL VIVARO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL VIVARO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL VIVARO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL VIVARO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.