62 produktów
Wybierz auto
0499218271
Długość [mm]: 1013
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
302,56
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
302,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244039
Długość [mm]: 959
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
371,27
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
371,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX490633
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
206,29
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
206,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491714
Długość [mm]: 1060
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
416,74
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
416,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190066
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
402,36
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
402,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY6144980037
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 676
Rozwiń więcej danych
266,04
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
266,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27151
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
257,72
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
257,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27149
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
215,70
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
215,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27169
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
284,76
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
284,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
04216144980036
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1020
Rozwiń więcej danych
296,74
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
296,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
304,79
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
304,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27061
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1020
Rozwiń więcej danych
294,30
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
294,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491197
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1013
Rozwiń więcej danych
242,15
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
242,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LOB304783
Długość [mm]: 1045
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
1 024,80
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
1 024,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
287,73
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
287,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
266,99
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
266,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7343R
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1020
Rozwiń więcej danych
540,66
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
540,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL3256612
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 1020
Rozwiń więcej danych
512,26
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
512,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491713
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
335,50
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
335,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491186
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 694
Rozwiń więcej danych
256,94
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
256,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL VIVARO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL VIVARO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL VIVARO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL VIVARO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL VIVARO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL VIVARO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.