51 produktów
Wybierz auto
0499218271
Długość [mm]: 1013
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
302,56
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
302,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244039
Długość [mm]: 959
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
371,27
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
371,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190066
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
402,36
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
402,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462178
Długość [mm]: 636
Wymiar gwintu: M22 x 1,5
Rozwiń więcej danych
220,14
zł/szt.
Kraków: czw. 09.10
U ciebie: czw. 09.10
220,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR464427
Długość [mm]: 676
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
215,84
zł/szt.
Kraków: czw. 09.10
U ciebie: czw. 09.10
215,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR454240
Długość [mm]: 1045
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
265,74
zł/szt.
Kraków: czw. 09.10
U ciebie: czw. 09.10
265,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250557
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 634
Rozwiń więcej danych
245,68
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
245,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499244013
Długość [mm]: 1020
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
301,94
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
301,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
287,53
zł/szt.
Kraków: czw. 09.10
U ciebie: czw. 09.10
287,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250497
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 667
Rozwiń więcej danych
251,62
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
251,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1771
Długość [mm]: 675
Otwór o śr [mm]: 9.5
Rozwiń więcej danych
356,07
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
356,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490634
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 1020
Rozwiń więcej danych
254,59
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
254,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462108
Długość [mm]: 1058
Wymiar gwintu: M22 x 1,5
Rozwiń więcej danych
310,45
zł/szt.
Kraków: czw. 09.10
U ciebie: czw. 09.10
310,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454242
Długość [mm]: 667
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
290,79
zł/szt.
Kraków: czw. 09.10
U ciebie: czw. 09.10
290,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491204
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1045
Rozwiń więcej danych
296,88
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
296,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190065
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
315,70
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
315,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181352
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 7.942
Rozwiń więcej danych
265,70
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
265,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK55228
Długość [mm]: 637
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
492,70
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
492,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK55227
Długość [mm]: 1075.1
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
669,24
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
669,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499260022
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 694
Rozwiń więcej danych
238,08
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
238,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL VIVARO A, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL VIVARO A można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL VIVARO A jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL VIVARO A półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL VIVARO A, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL VIVARO A są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.