50 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 1013
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
305,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
305,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 676
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
225,45
zł/szt.
Kraków: pt. 11.07
U ciebie: pt. 11.07
225,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 675
Wymiar gwintu: 22x1,5
Rozwiń więcej danych
290,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
290,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 694
Rozwiń więcej danych
551,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
551,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
792,01
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
792,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 695
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
806,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
806,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.962
Rozwiń więcej danych
219,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
219,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 1020
Rozwiń więcej danych
257,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
257,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
217,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
217,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
287,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
287,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 636
Wymiar gwintu: M22 x 1,5
Rozwiń więcej danych
229,95
zł/szt.
Kraków: pt. 11.07
U ciebie: pt. 11.07
229,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 695
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
300,42
zł/szt.
Kraków: pt. 11.07
U ciebie: pt. 11.07
300,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 667
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
303,83
zł/szt.
Kraków: pt. 11.07
U ciebie: pt. 11.07
303,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 676
Rozwiń więcej danych
265,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
265,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 1045
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
277,63
zł/szt.
Kraków: pt. 11.07
U ciebie: pt. 11.07
277,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
533,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
533,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Średnica przegubu trójbieżnego (tripode) [mm]: 37
339,59
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
339,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 1018
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
588,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
588,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 1015
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
868,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
868,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 1045
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
1 034,75
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
1 034,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL VIVARO A, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL VIVARO A można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL VIVARO A jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL VIVARO A półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL VIVARO A, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL VIVARO A są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.